کد خبر: ۲۰۵۱۵۵
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۵۵

موضع لبنان در برابر تهدیدات اسرائیل، قاطع است

رئیس جمهوری لبنان در دیدار با همتای عراقی خود بر موضع قاطعانه کشورش در قبال تهدیدها و تحریک‌های اسرائیل تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ به نقل از سایت النشره، میشل عون، رئیس جمهوری لبنان در کنفرانس مطبوعاتی با فواد معصوم، همتای عراقی خود در بغداد اعلام کرد، دیدارش با معصوم دوستانه و برادرانه بوده و گفت‌وگوی سازنده‌ای انجام شد که روابط برادرانه و تاریخی میان دو کشور و ملت را بازتاب می‌دهد.

عون از این تریبون کنفرانس خبری استفاده کرده و به دولت و ملت عراق به خاطر پایداریشان در مقابله با تروریسم و شرایط دشوار ناشی از حضور داعش در سرزمینشان و به خاطر دستاوردهایی که کشور عراق در ماه‌های اخیر در مبارزه با تروریسم به دست آورده و اعتماد عراقی‌ها را به امنیت و آینده خود بازگردانده، تبریک گفت.

وی ادامه داد: دشواری‌های مشابهی از سوی نیروهایی که در مرزهای شرقی لبنان مستقر هستند در این کشور وجود دارد و مقابله ما با آنها حتمی است و در درگیری‌هایی که پاییز سال میلادی گذشته روی داد، پیروز شدیم.

رئیس جمهوری لبنان تاکید کرد، عراق و لبنان درباره ضرورت تلاش‌های عربی و بین‌المللی مشترک برای مبارزه با تروریسم اتفاق نظر دارند و نه تنها بر نابودی تروریسم بلکه بر مبارزه با دلایل و عوامل هموار کننده بروز ایدئولوژی تروریستی و تشکیلات آن متمرکز هستند.

عون گفت، در این دیدار روابط دوجانبه و راه‌های احیای آن در زمینه‌های مختلف که منافع مشترک لبنان و عراق را محقق می‌سازد، مورد بررسی قرار گرفت به ویژه اینکه عراق همیشه در مراحل و شرایط مختلف در کنار لبنان بود.

وی تاکید کرد، لبنان با نهایت توان خود در کنار اتحاد عراق و علیه همه طرح‌ها و درگیری‌هایی می‌ایستد که اتحاد و موجودیت عراق را نشانه رفته‌اند.

عون افزود، در این دیدار درباره اوضاع و تحولات منطقه‌ای بحث و تبادل نظر و در این زمینه بر اهمیت اتحاد موضع کشورهای عربی تاکید شد.

رئیس جمهوری لبنان با بیان اینکه در دیدار مذکور تهدید مکرر لبنان توسط اسرائیل را مطرح کرده، گفت: برای معصوم توضیح دادم که لبنان درباره این تهدیدها و تحریک‌های همراه آن موضع قاطعی دارد.

فواد معصوم نیز تاکید کرد: بعد از تغییر رژیم در عراق به دنبال نمونه‌ای برای توازن بین اقشار مختلف گشتیم و مقابل‌مان لبنان بهترین نمونه بود.

وی تاکید کرد: روابط بین عراق و لبنان تاریخی است و قدمت هزاران ساله دارد. این روابط تاریخی،‌فرهنگی و سیاسی است و دو کشور منافع مشترکی دارند.

وی خاطرنشان کرد: با عون درباره تسهیلات ورود عراقی‌ها به لبنان و توسعه عملی روابط بحث کردیم.
*ایسنا