کد خبر: ۲۰۵۲۳۵
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۳۶۲

استفاده ونزوئلا از ارز دیجیتال نفتی آغاز شد

این ارز قرار است به کاهش مشکلات اقتصادی شدید این کشور کمک کند. ارز واحد پول ملی ونزوئلا در سال های اخیر به شدت کاهش یافته و بسیاری از مردم برای خرید مایحتاج اولیه خود با مشکلات فراوانی مواجه هستند.
ونزوئلا پیش فروش ارز دیجیتال اختصاصی خود به نام پترو را که مبتنی بر درآمدهای نفتی این کشور است از روز گذشته آغاز کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ این ارز قرار است به کاهش مشکلات اقتصادی شدید این کشور کمک کند. ارز واحد پول ملی ونزوئلا در سال های اخیر به شدت کاهش یافته و بسیاری از مردم برای خرید مایحتاج اولیه خود با مشکلات فراوانی مواجه هستند.



این اولین بار در جهان است که دولت یک کشور به طور رسمی ارز دیجیتال مورد حمایت خود را معرفی می کند. در بسیاری از کشورهای دنیا نسبت به این مساله بدبینی وجود دارد و برخی بانک ها در آمریکای شمالی، غرب اروپا و شرق آسیا خرید و فروش و تبادل ارزهای دیجیتال را به علت عدم امکان نظارت بر آن و همین طور به خاطر نگرانی هایی مانند پولشویی متوقف کرده اند.

در حال حاضر ارزش هر بولیوار ونزوئلا به 0.00004 دلار آمریکا سقوط کرده و نیکولاس مادرو رئیس جمهور این کشور امیدوار است ارز دیجیتال اقتصاد این کشور را تقویت کرده و به جایگزینی مناسب برای پول ملی آن مبدل شود.

در مرحله اول 100 میلیون پتروس روانه بازار شده که پشتوانه آن 100 میلیون بشکه نفتی از ذخائر این کشور است. مادرو معتقد است از این طریق می توان تحریم های اقتصادی آمریکا که به مشکلات اقتصادی ونزوئلا دامن زده را پشت سر گذاشت. ترکیبی از طلا و الماس از جمله دیگر پشتوانه های پترو تلقی می شوند.