کد خبر: ۲۰۵۲۴۸
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۰۲

عملیات جستجو و انتقال اجساد هواپیما متوقف شد

 رییس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه پیکرهای کشف‌شده حادثه سقوط هواپیما با کوله‌پشتی به پایین منتقل شدند، گفت: عملیات امروز متوقف شده و مشخص نیست که چه زمانی به پایان می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ اسماعیل نجار با اشاره به شرایط جوی منطقه دنا گفت: در حال حاضر دنا پوشیده از برف است و باد شدیدی در حال وزیدن است و بارش برف و ابر متراکم در منطقه حاکم است. از روز گذشته که مکان لاشه هواپیما مشخص شد یک اکیپ 4 نفره برای ارزیابی منطقه اعزام شد و پس از آن یک اکیپ 7 نفره به منطقه اعزام شدند که به دلیل تجهیزات و امکاناتی که همراه داشتند، شب را در منطقه ماندند و عملیات خود را آغاز کردند.

او با بیان اینکه با توجه به شرایط جوی شب گذشته امکان ادامه عملیات میسر نبود و عملیات متوقف شده، خاطرنشان کرد: 40 نفر از افراد خبره و کوهنورد با تجهیزات و امکانات کامل اعزام شدند، اما شرایط جوی امروز بسیار سخت است و در ارتباطی که با این افراد داشتیم اعلام کردیم که خودشان تصمیم بگیرند و اگر امکان استمرار وجود ندارد، عملیات را متوقف کنند آنها نیز اعلام کردند که امکان ادامه عملیات وجود ندارد.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه قطعاتی از پیکرها و قطعاتی از هواپیما جمع آوری شده‌ است، گفت: این قطعات توسط کوله پشتی به یاسوج منتقل می‌شوند، دادستانی و پزشکی قانونی نیز هماهنگ شده‌اند. همچنین پزشکی قانونی چند روز گذشته از خانواده‌های مسافران دی ان ای گرفته تا با رسیدن پیکرها کارهای شناسایی‌شان آغاز شود.

نجار با بیان اینکه تمام تلاش ما این است که خسارت دیگری نداشته باشیم، خاطرنشان کرد: حفظ جان افرادی که برای انتقال افراد رفته‌اند، بسیار مهم است و بازماندگان این حادثه با توجه به این که حق دارند، اما متوجه هستند که نباید جان افراد دیگری در این حادثه به خطر بیفتد.

او خاطرنشان کرد: دنا منطقه وسیعی است، نیروهای ارتش، سپاه، هلال احمر و همه دستگاه‌های اجرایی با حساسیت تمام حضور دارند و کمک می‌کنند البته در این وضعیت جوی اقدامی میسر نیست و ما نمی‌توانیم پایان عملیات را اعلام کنیم. البته جلسات متعددی تشکیل شده و تلاش داریم در حداقل زمان عملیات به پایان برسد.
*ایلنا