کد خبر: ۲۰۵۲۶۱
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۹۴

احتمال معرفی نسخه جدید آیفون SE در خرداد ماه

در ماه های اخیر شایعات بسیاری در رابطه با تولید یا عدم تولید آیفون SE 2 در سال 2018 منتشر شده و حالا منابع مطلع در زنجیره تامین از قصد اپل برای عملی کردن این پروژه خبر داده اند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ دو سال پس از عرضه اقتصادی ترین موبایل اپل به نام آیفون SE، سخت افزار این دستگاه بدون تغییر مانده اما در اواخر سال میلادی شایعاتی در مورد عرضه مدل جدید آن منتشر شد. با این حال مدت کوتاهی پس از آن برخی کارشناسان مدعی شدند که اپل در سال جاری برای عرضه مدل های مختلفی برنامه ریزی کرده و به همین خاطر منابع کافی برای تولید مدل جدیدی از آیفون SE در اختیار ندارد.

حالا اما منابع آگاه در زنجیره تامین مدعی شده اند که اپل در کنفرانس توسعه دهندگان خرداد ماه از آیفون SE 2 رونمایی خواهد کرد. یکی از دلایلی که این مساله را تقویت می کند این است که در ماه های آتی تعداد آیفون های تولیدی کاهش می یابد اما عرضه این محصول می تواند از این مساله جلوگیری کند.
بر اساس این گزارش برخلاف آیفون SE که در زمان عرضه از سخت افزارهای به روز بهره می برد مدل جدید به چیپست A10 مجهز است که سال گذشته عرضه شده بود. علاوه بر این 2 گیگابایت رم، نسل دوم Touch ID و کلید هوم فیزیکی فاصله آن را از پرچمدارها بیشتر می کند.

سایز نمایشگر این دستگاه احتمالا با 0.2 اینچ افزایش نسبت به مدل قبلی به 4.2 اینچ خواهد رسید. حافظه داخلی نیز بین 32 تا 128 گیگابایت متغیر خواهد بود.

از سوی دیگر اپل برنامه ای برای پشتیبانی این دستگاه از فناوری شارژ بی سیم ندارد و به همین خاطر بدنه ای فلزی را برای آن در نظر گرفته که از نظر ظاهری نیز با مدل قبلی تفاوت هایی خواهد داشت

این منابع مدعی شده اند که آیفون SE در بازار چین حدود 630 دلار قیت خواهد داشت که آن را در کنار آیفون 7 قرار می دهد، هرچند تا ان زمان ممکن است بهای آیفون 7 نیز تا حدودی کاهش پیدا کند.