کد خبر: ۲۰۵۳۷۶
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۷۳

مالزی اولین پول دیجیتال «اسلامی» در جهان را معرفی کرد

شرکت "هلو گلد" مالزی اعلام کرده که پول دیجیتال خود را اسلامی کرده و گواهی‌نامه "تطابق با شریعت اسلام" را هم برای آن دریافت کرده است.نام این رمزنگار که حالا به عنوان اولین پول دیجیتال اسلامی شناخته می‌شود "گلداکس" است و بر خلاف سایر رمزنگارهای عادی پشتوانه آن طلاست.
شرکت "هلو گلد" مالزی اعلام کرده که پول دیجیتال خود را اسلامی کرده و گواهی‌نامه "تطابق با شریعت اسلام" را هم برای آن دریافت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ نام این رمزنگار که حالا به عنوان اولین پول دیجیتال اسلامی شناخته می‌شود "گلداکس" است و بر خلاف سایر رمزنگارهای عادی پشتوانه آن طلاست.



یکی از ویژگی‌های این رمزنگار محدودیت زمانی معامله است و خرید و فروش آن حتما باید در بازه مشخص زمانی صورت بگیرد.

این شرکت مالزیایی گفته است در سال جاری میلادی (۲۰۱۸) با راه‌اندازی سامانه‌ای در تایلند معاملات آنلاین را راه‌اندازی می‌کند.

شرکت هلوگلد در اواخر سال گذشته میلادی رمزنگار خود گلداکس ( GOLDX) را رونمایی کرد ولی گواهی‌نامه "انطباق با شریعت اسلامی" اخیرا توسط شورای مشاوران مالی مالزی صادر شده است.

رابین لی، مدیر عامل این شرکت گفته است: "هلوگلد با دریافت اولین گواهینامه تطابق با شریعت اسلامی برای گلدکس (رمزنگار این شرکت) در را به روی میلیاردها مسلمان برای دسترسی به یک محصول جدید مالی باز کرده است."

صدور گواهینامه اسلامی به رمزنگار جدید به این معنی است که مراحل حسابرسی مالی منطبق با شریعت اسلامی خواهد بود.