کد خبر: ۲۰۵۳۸۴
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۸۰

بهترین آنتی‌ویروس‌ها برای اندروید مشخص شد

هیچ‌کس نمی‌تواند منکر آسیب پذیری بالای پلتفرم اندروید در برابر بدافزارها شود اما درگذشته به دلایلی چون پرمصرف بودن پردازنده‌ها، حجم پایین حافظه رم و گنجایش پایین باتری‌ها، استفاده از یک برنامه آنتی‌ویروس بر روی گوشی‌ها چندان ایده خوبی نبود.
 هیچ‌کس نمی‌تواند منکر آسیب پذیری بالای پلتفرم اندروید در برابر بدافزارها شود اما درگذشته به دلایلی چون پرمصرف بودن پردازنده‌ها، حجم پایین حافظه رم و گنجایش پایین باتری‌ها، استفاده از یک برنامه آنتی‌ویروس بر روی گوشی‌ها چندان ایده خوبی نبود. حالا با ظهور پردازنده‌های کم‌مصرف و قدرتمند، وجود بیش از 3 گیگابایت حافظه رم در اغلب گوشی‌ها، تنها باید بر روی انتخاب بهترین آنتی‌ویروس موجود متمرکز شد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ علی‌رغم اینکه ده‌ها آنتی‌ویروس برای سیستم عامل اندروید در دسترس است، اما انتخاب یک محصول خوب و مؤثر می‌تواند بسیار دشوارتر از آن چیزی باشد که تصور می‌کنید، خوشبختانه موسسه‌هایی چون AV-TEST با انجام تست‌های تخصصی کار را برای کاربران آسان می‌کنند.


موسسه یاد شده در تازه‌ترین دور از تست‌های تخصصی خود به بررسی آنتی ویروس‌های محبوب برای سیستم عامل اندروید پرداخته و بهترین‌ها را دست نشان کرده است. در این دور از بررسی‌ها 9 محصول موفق به کسب حداکثر امتیاز ممکن شده‌اند که در میان آنها برندهایی چون Symantec ،Tencent ،AVG ،Trend Micro و Sophos به چشم می‌خورد. امتیاز نهایی 13 به معنی کسب امتیاز 6 از 6 در بخش محافظت، 6 از 6 در بخش استفاده آسان و 1 از 1 در بخش قابلیت‌ها است.

طبق معمول نسخه مخصوص اندروید برندهایی چون Bitdefender ،Kaspersky و McAfee که در بخش کامپیوترهای رومیزی عملکرد عالی دارند، در بخش دستگاه‌های قابل حمل نیز عملکرد خیره کننده‌ای به نمایش گذاشته‌اند و همگی جزو آنتی ویروس‌های برتر برای اندروید هستند، هرچند که برخی از آنها موفق به کسب امتیاز کامل در تست عملکرد در دنیای واقعی نشده‌اند. برای نمونه Kaspersky توانسته 99.6 درصد بدافزارها را شناسایی کند یا Bitdefender موفق به شناسایی 99.7 درصد بدافزارها شده است.

اما این قابلیت Google Play Protect موجود در اپلیکیشن Play store بود که عملکرد ضعیف‌تر از انتظار داشت و توانسته تنها 62.9 درصد بدافزارها را شناسایی کند. قابلیت یاد شده بخشی از اپلیکیشن Play store نصب شده بر روی دستگاه‌های اندرویدی است و اپلیکیشن های نصب شده بر روی دستگاه کاربر را از نظر وجود کُدهای مخرب بررسی می‌کند. جالب اینکه به گفته AV-TEST به طور متوسط آنتی ویروس‌های اندرویدی قادر به تشخیص 97.8 درصد بدافزارها هستند اما ظرف چهار هفته اخیر با بهبود همراه بوده و به 98.5 درصد رسیده است.

بررسی‌های AV-TEST نشان می‌دهد اغلب آنتی ویروس‌های محبوب قادر به محافظت از کاربر در برابر بدافزارهای شناخته شده و بدافزارهای جدید هستند، هرچند که به طور متوسط 8 تشخیص اشتباه نیز دارند. در مجموع امروز در وجود گوشی‌های پرقدرت، باتری پرظرفیت و از همه مهم‌تر آنتی ویروس‌های بالغ، نصب یک نمونه از آن دیگر با دردسرهای گذشته همراه نیست.