کد خبر: ۲۰۵۳۹۵
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۳۷

نوید سالی پررونق برای سینما/ یادداشت حیدریان برای جشنواره سی‌وششم

رییس سازمان سینمایی در پایان سی‌و‌ششمین جشنواره فیلم فجر، یادداشتی را منتشر کرد./ کار بر خانواده سینما سخت‌تر از گذشته خواهد شد، انتظار مخاطب بالاتر رفت و پاسخگویی به آن همت و تلاشی بالاتر و بیشتر را می‌طلبد که انشالله اینگونه خواهد بود.
رییس سازمان سینمایی در پایان سی‌و‌ششمین جشنواره فیلم فجر، یادداشتی را منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ متن یادداشت محمدمهدی حیدریان، رییس سازمان سینمایی برای جشنواره فیلم فجر به شرح زیر است:



«خانواده بزرگ سینما، خدا قوت

بازهم سینما ثابت کرد که به‌روزترین، موثرترین، فراگیرترین و مردمی‌ترین هنر است.

تولیدات رنگارنگ و متنوع حاضر در این دوره از جشنواره از کودک و جوان تا میانسال و کهنسال را به خود فراخواند، ساعاتی را با آنها گذراند و بیش از 70 درصد جلب رضایت کرد.

از موضوعات و قالب‌های مختلف (طنز، اجتماعی، دفاع مقدس، مقاومت و ...) همه را، همه دیدند و قریب به اتفاق پسندیدند.
جشنواره قدم بزرگی را در مسیر حرفه‌ای‌تر شدن برداشت و گامی بلند را در پوشش ملی.

از پیش خرید کامل سهم عرضه شده بلیت‌ها تا خرید از گیشه‌ها و آمدن به سالن‌ها در همه روزها و همه سئانس‌ها، به دفعات و در مورد بسیاری از فیلم‌ها کار را به نمایش‌های اضافه و تا پاسی از نیمه شب کشاند. همه مشتاقانه آمدند و با رضایت بازگشتند. این‌ها سالی پررونق و سینمایی مردمی‌تر را نوید می‌دهد.

کار بر خانواده سینما سخت‌تر از گذشته خواهد شد، انتظار مخاطب بالاتر رفت و پاسخگویی به آن همت و تلاشی بالاتر و بیشتر را می‌طلبد که انشالله اینگونه خواهد بود.

تغییرات را با رفع نواقص باید با قوت و در جهت تقویت جشنواره‌ای ملی و فراگیر و حرفه‌ای ادامه داد.

نقش‌آفرینی در غنای فرهنگی مردم و کسب سهم از بازارجهانی،متکی به ارزش‌های معنوی و دینی این تمدن دیرپا، دردسترس و حق این سینما است.

به امید آن روز.»