کد خبر: ۲۰۵۴۰۰
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۵۴

موبایل ها رانندگی خودرو را بر عهده می گیرند!

یک آزمایش جدید نشان داد هوش مصنوعی موبایل های هواوی سری میت 10 قادرند در سیستم های خودران ماشین های جدید نقشی موثر ایفا کنند.میت 10 نسخه پرو موفق شده از طریق هوش مصنوعی یک خودرو را به راحتی و بدون دردسر خاصی در مسیر مناسب هدایت کند .
یک آزمایش جدید نشان داد هوش مصنوعی موبایل های هواوی سری میت 10 قادرند در سیستم های خودران ماشین های جدید نقشی موثر ایفا کنند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ به نقل از زد دی نت  میت 10 نسخه پرو موفق شده از طریق هوش مصنوعی یک خودرو را به راحتی و بدون دردسر خاصی  در مسیر مناسب هدایت کند .



پروژه RoadReader  که بخشی از سیستم ها خودران و نقش موبایل ها را مورد آزمون قرار می دهد ، موفق شده از قابلیت های مهم هواوی مثل سیستم خودکار تشخیص چهره در گوشی میت 10 پرو ، برای شناسایی و اجتناب از برخورد با  اشیاء در حین رانندگی استفاده کند .

شرکت هواوی ، پیش از این نیز به حوزه هوش مصنوعی علاقه نشان داده بود و این بار به نظر می رسد هوش مصنوعی هواوی برای خودروهای خودران کاربردی است . این شرکت امروز رسما اعلام کرد مایل است از هوش مصنوعی موبایل های خود برای پیشرفت خودروهای خودران کمک بگیرد .

به نظر می رسد سیستم تشخیص چهره هواوی برای شناسایی هوشمندانه ابعاد مختلف کاربرد دارد و می تواند از میان  هزاران شیء مختلف از جمله سگ ها، گربه ها، توپ ها و دوچرخه ها مناسب ترین شیوه عبور از خیابان را تشخیص دهد.

شرکت هواوی در این خصوص می گوید ، سیستم خودرانی که با کمک میت 10 پرو طراحی شده بر خلاف دیگر سیستم های فناوری به طور آنی تمامی موانع را تشخیص داده و درک کاملی از محیط اطراف دارد .

این شرکت در طرح آزمایشی شرکت کرد تا به قابلیت های مهم موبایل هوشمند خود دست پیدا کند . تشخیص ابعاد نخستین آزمونی بود که میت 10 پرو از آن سربلند بیرون آمد و بعد همین عنصر در خودروهای خودران به کار بسته شد و اتفاقا این بار نیز نتایج مثبت بود .

سیستم هوشمند هواوی  در ماه دسامبر یک قرارداد استراتژیک را با موتور جستجوی چین موتور( Baidu ) امضا کرد تا ساخت یک سیستم عامل مکینتاش آزاد را برای سیستم عامل ها، فن آوری ها ، سرویس های اینترنتی و اکوسیستم های محتوا بسازد.

این همکاری در بهبود تشخیص صدا و تصویر در دستگاه های هوشمند کار خواهند کرد و یک نرم افزار مکمل و اکوسیستم سخت افزاری را برای مصرف کننده ایجاد می کند .