کد خبر: ۲۰۵۴۴۸
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۳۵

کاهش فروش آیفون در پی افزایش محبوبیت دو برند معروف

گارتنر می‌گوید برای اولین بار از سال 2014 فروش گوشی‌های موبایل در فصل چهارم سال میلادی 2017 کاهش یافته است و در نتیجه آن حجم عرضه سامسونگ و اپل با افت همراه بوده است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ اطلاعات ارائه شده از سوی گارنتر نشان می‌دهد در فصل چهارم سال میلادی گذشته مجموع فروش گوشی‌های موبایل نسبت به فصل مشابه سال پیش از آن 5.6 درصد کاهش داشته و به 408 میلیون دستگاه رسیده است.

همچنین این کمپانی پژوهشی می‌گوید اپل و سامسونگ کاهش فروش را تجربه کرده‌اند اما در آن سو دو برند چینی هواوی و شیائومی از رشد فروش لذت می برند.

در طول مدت یاد شده سامسونگ کمی بیش از 74 میلیون گوشی به فروش رسانده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن 6.3 درصد افت را نشان می‌دهد، با این حال سهم سامسونگ از بازار با 0.4 درصد رشد به 18.2 درصد رسیده است. در طول همین مدت اپل 73.1 میلیون گوشی به فروش رسانده که در مقایسه با 77 میلیون دستگاه به فروش رفته در مدت مشابه سال 2016، افت چشمگیر را نشان می‌دهد. همچنین آمارهای ارائه شده نشان می‌دهد اپل 17.9 درصد کل بازار گوشی‌های موبایل را در اختیار دارد.

هواوی با فروش 43.8 میلیون گوشی موبایل، 10.8 درصد بازار را اختیار دارد که نسبت به 40.8 میلیون دستگاه در سال 2016، رشد قابل ملاحظه را نشان می‌دهد. شیائومی نیز توانسته فروش خود را از 15.7 میلیون به 28.1 میلیون دستگاه برساند و 6.9 درصد بازار را در اختیار خود دارد.

در مجموع سامسونگ سال گذشته با فروش 321.2 میلیون دستگاه گوشی موبایل، از نظر حجم فروش برند شماره یک گوشی موبایل در دنیا بوده است. سهم اپل از این بازار با 214.9 میلیون دستگاه و افت 0.4 درصدی، 14 درصد بوده است. در همین سال 1.3 میلیارد گوشی اندرویدی عرضه شده است.

آنچه که بیش از هر چیز باعث نگرانی اپل می‌شود، کاهش فروش آیفون است، به گفته گارتنر مدل‌های پرچم‌دار آیفون با کاهش 5 درصدی تقاضا روبرو بوده‌اند. علی رغم همه آنچه که گفته شد، اپل به لطف قیمت گذاری های خاص خود، از هر سازنده دیگری درآمد بیشتری از بازار گوشی های موبایل کسب می کند.