کد خبر: ۲۰۵۵۱۵
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۳۰

گوگل خلاصه ای از برنامه های خود برای MWC 2018 را اعلام کرد

در آستانه آغاز کنگره جهانی موبایل در شهر بارسلون کمپانی گوگل خلاصه ای از برنامه هایش برای این رویداد بزرگ دنیای تکنولوژی را اعلام کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ برنامه نخست بزرگداشت دهمین سالگرد عرضه نخستین موبایل مجهز به سیستم عامل اندروید در آمریکا خواهد بود. حدود ده سال پیش بود که موبایل G1 شرکت اچ تی سی توسط اپراتور T-Mobile در خاک ایالات متحده عرضه شد.

طبق اعلام گوگل پس از یک دهه حالا اندروید قدرت بخش بیش از ۲ میلیارد تلفن هوشمند است و محصولات بیش از ۱۳۰۰ برند از آن بهره می برند.

انتظار می رود که در هفته آینده اخبار تازه ای در خصوص نسخه Go نسل جدید سیستم عامل اندروید یعنی اوریو بشنویم. نسخه مذکور قرار است برای موبایل های دارای یک گیگابایت رم و یا کمتر عرضه شود.

اندروید Go سال گذشته معرفی شده بود و حالا قرار است پس از این مدت طولانی نسختین موبایل های بهره مند از آن در MWC 2018 رونمایی شوند. طبق اعلام گوگل چنین محصولاتی بسیار ارزان قیمت بوده و حتی می توان برخی از آنها را با ۵۰ دلار نیز خریداری نمود.

کاربران اندروید Go قادر خواهند بود اپلیکیشن هایی را روی گجت خود نصب کنند که رم و فضای ذخیره سازی کمتری را اشغال کرده و در عین حال از سرعت و کارایی کافی برخوردار باشند. گوگل حتی قرار است نسخه Go اپلیکیشن های اختصاصی خود را نیز برای این سیستم عامل عرضه نماید.

به طور حتم بزرگترین موتور جستجوی دنیا سهمی از برنامه هایش را نیز برای دیگر نسخه سیستم عامل محبوبش یعنی Android One کنار گذاشته و احتمالاً شاهد معرفی یکی دو محصول دیگر از این پروژه در بارسلون باشیم.

طبق اعلام گوگل کاربران موبایل های Android One از این پس تا ۲ از پشتیبانی نرم افزاری این شرکت برای به روز رسانی سیستم عامل برخوردار خواهند بود که این شامل دستیار هوشمند گوگل اسیستانت هم خواهد شد. علاوه بر این محصولات مورد بحث تا سه سال آپدیت های امنیتی اندروید را نیز دریافت می کنند.

به جز مواردی که به آنها اشاره شد در MWC امسال شاهد اخباری تازه در خصوص دستیار صوتی هوشمند گوگل، پلتفرم Daydream و به روز رسانی برخی سرویس ها خواهیم شنید.