کد خبر: ۲۰۵۵۲۱
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۳۷

احتمال معرفی شیائومی Mi 7 با قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن

یکی از کارمندان رده‌بالای شیائومی اخیرا در مصاحبه با وب‌سایت AndroidHeadlines اعلام کرده که این کمپانی قرار نیست از گوشی شیائومی Mi 7 در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۸ رونمایی به عمل آورد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ گزارشات اخیر اشاره کرده بودند که این گوشی پرچمدار احتمالا میانه‌های بهار معرفی خواهد شد.

به هر حال اطلاعات تازه‌ای درخصوص شیائومی Mi 7 به‌دست آمده که جزئیات بیش‌تری را در مورد این دیوایس به نمایش می‌گذارد. فایل‌های فرم‌ور لو رفته این گجت که هم‌اکنون در اختیار تیم توسعه‌دهندگان XDA قرار دارد حاوی اطلاعات مهمی درباره مشخصات فنی هندست مورد نظر است.

اطلاعات موجود در فایل‌های فرم‌ور نشان می‌دهد که شیائومی Mi 7 به تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ مجهز شده و اندروید ۸ اوریو با رابط کاربری اختصاصی MIUI 9.0 از ابتدا بر روی آن اجرا خواهد شد. ضمن آن‌که پرچمدار جدید این کمپانی چینی از پروژه Treble نیز پشتیبانی خواهد کرد.

به علاوه، شایعات نشان می‌دهند که این گوشی از یک نمایشگر ۶ اینچی اولد بهره برده که توسط سامسونگ تولید شده است.

فایل‌های فرم‌ور نیز تایید کردند شیائومی Mi 7 به عنوان نخستین محصول این کمپانی از قابلیت Always-On Display یا همان صفحه نمایش همیشه روشن بهره‌مند خواهد بود؛ قابلیتی که مختص دیوایس‌هایی با نمایشگر اولد است. هم‌چنین فایل‌های سیستمی مشخص کردند این گجت مانند نسل قبلی خود از دوربین دوگانه برخوردار است.

جذابیت‌های Mi 7 به همین جا ختم نشده است. دوربین این دیوایس از قابلیت real-time bokeh بهره برده که توسط آن می‌توان افکت بوکه را پس از ثبت تصاویر نیز اعمال کرد. برخورداری از لرزه‌گیر الکترونیکی تصویر (EIS) نیز از دیگر ویژگی‌های مهم دوربین دوگانه Mi 7 است. ضمن آن‌که این هندست از NFC، کدک‌‌های صوتی بلوتوثی aptX HD (توسعه داده شده توسط کوالکام) و تکنولوژی صوتی Dirac سود می‌برد.

آن‌طور که فایل‌های سیستمی نشان می‌دهند، ظاهرا تامین انرژی این پرچمدار را یک باتری ۳۱۷۰ میلی‌آمپر ساعتی برعهده خواهد داشت که ظرفیتی کم‌تر از باتری ۳۳۵۰ میل‌آمپر ساعتی نسل قبلی دارد. در برخی نرم‌افزارهای سیستمی پشتیبانی از شارژ وایرلس دیده شده که تاییدی بر شایعات اخیر درباره تجهیز Mi 7 به تکنولوژی شارژ بی‌سیم است.

برخی منابع گوشی شیائومی Mi 7 را به عنوان اولین اسمارت‌فون مجهز به قابلیت شارژ وایرلس این کمپانی عنوان کرده بودند اما دیگر نشریات عنوان کرده‌اند که این ویژگی در محصول دیگری از شیائومی به صورت فعال در خواهد آمد.

البته نکته دیگری نیز در این زمینه وجود دارد. عده‌ای معتقدند که ممکن است این فایل‌های سیستمی مربوط به شیائومی Mi 7 نباشد. این چیزی است که بسیاری در آن تردید داشته و برای همین شایعات منتشر شده را تکذیب می‌کنند. شیائومی Mi 7 و شیائومی می‌میکس ۲S دو اسمارت‌‌فونی هستند که قرار است با تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ عرضه شوند.

فایل‌های فرم‌ور می‌میکس ۲S هفته گذشته منتشر شده که اطلاعاتی در مورد اسم رمز و مشخصات این دیوایس در آن دیده شد. همین دلیل خوبی است که بتوان تایید کرد فایل‌های سیستمی جدید متعلق به Mi 7 باشد.