کد خبر: ۲۰۵۵۲۹
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۵۴

سازمان برنامه و بودجه: به دنبال سرک کشیدن به حساب‌های مردم نیستیم

سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد پیشنهاد دولت مبنی بر سرک کشیدن به حساب های مردم از اساس سخنی باطل و نادرست بوده و این موضوع با سیاست های دولت مغایر است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ چندی قبل تاج گردون رییس کمیسیون تلفیق بودجه سال 97 مجلس، گفت: دولت در نشست کمیسیون تلفیق با رییس جمهور خودش اختیار بررسی حساب ها برای حذف افراد پر درآمد یارانه بگیر را از مجلس درخواست کرد.

در این بین سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد" پیشنهاد دولت در لایحه بودجه سال 1397 برنامه معطوف کردن یارانه‌های نقدی به گروه‌های هدف شامل: مددجویان کمیته امام(ره)، مددجویان سازمان بهزیستی، زنان سرپرستان خانوار، افراد ساکن در دهستان‌های با ضریب 6و 7و 8و 9 ، بیماران خاص، عشایر، بازنشستگان، ایثارگران و سایر گروه‌های نیازمند (شامل کارگران ساختمانی، قالیبافان، صیادان، خادمان مساجد، باربران و...) بوده است.

طبق این پیشنهاد اولاً شناسایی گروه‌های مستحق دریافت یارانه نقدی تکمیل نشده است و بانکهای اطلاعاتی در اختیار دولت موظف به تکمیل اطلاعات و تدقیق آنها در سال 1397 خواهند بود. ثانیاً سایر افراد که نهایتاً در زمره گروه‌های مشمول دریافت یارانه نقدی قرار نمی‌گیرند، حق اعتراض و اثبات نیازمند بودن خود را خواهند داشت.

نکته اساسی این است که تحت این برنامه تنها یارانه نقدی افرادی که مستحق دریافت یارانه نقدی شناسایی نشده و در فرآیند راستی‌آزمایی نیز مشخص شود که شرایط دریافت یارانه نقدی را ندارند، حذف خواهد شد.

لذا ادعای پیشنهاد دولت مبنی بر سرک کشیدن به حساب های مردم از اساس سخنی باطل و نادرست بوده و همچنان که رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به دفعات اعلام کردند این موضوع با سیاست های دولت مغایر است.

در پایان تاکید می شود آنچه درخصوص یارانه‌بگیران اعم از پرداخت، اصلاح یا حذف در سال آینده انجام می‌شود براساس مصوبات مجلس محترم شورای اسلامی خواهد بود و تا زمان تعیین سازوکار حذف دهک های پردرآمد از سوی مجلس هیچ اقدامی از سوی دولت در این خصوص انجام نخواهد شد.

به این ترتیب، سازمان برنامه و بودجه کشور برخی اخبار و اظهارنظرها درباره پیشنهاد دولت در خصوص حذف افراد از دریافت یارانه را تکذیب کرد."