کد خبر: ۲۰۵۵۴۷
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۴۵

معرفی چند گجت جانبی مفید و کاربردی، برای گوشی‌های هوشمند

اگر نیازی به ارتقای گوشی یا بودجه‌ی این کار را ندارید، با خرید و استفاده از وسایل جانبی می‌توانید جان دوباره‌ای به گوشی خود ببخشید. معمولا کاربران در هنگام شنیدن نام وسایل جانبی، به یاد مواردی مانند قاب و جلد گوشی، شارژر همراه و پدهای شارژ بی‌سیم می‌افتند.
اگر نیازی به ارتقای گوشی یا بودجه‌ی این کار را ندارید، با خرید و استفاده از وسایل جانبی می‌توانید جان دوباره‌ای به گوشی خود ببخشید. معمولا کاربران در هنگام شنیدن نام وسایل جانبی، به یاد مواردی مانند قاب و جلد گوشی، شارژر همراه و پدهای شارژ بی‌سیم می‌افتند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ اما در زمینه‌ی وسایل جانبی گوشی تنوع بسیار زیادی وجود دارد که بسیاری از آن‌ها چندان گران‌قیمت نیستند و علاوه بر این قابلیت‌های جذابی را برای گوشی به ارمغان می‌آورند. در ادامه به ۴ نوع از این وسایل جانبی جذاب می‌پردازیم.

۱. لنزهای مخصوص دوربین گوشی
دوربین گوشی شما هرچقدر هم خوب یا بد باشد، با استفاده از این لنزهای مخصوص می‌توانید عکس‌های جذاب‌تری بگیرید. در این زمینه دست کاربر به هیچ‌عنوان بسته نیست و از بین لنزهای «چشم ماهی» (fish-eye)، لنزهای عریض، لنزهای زوم و دیگر موارد می‌توان دست به انتخاب زد. البته قبل از خرید در مورد سازگاری لنز مذکور با بدنه و دوربین گوشی خود اطمینان حاصل کنید.

استفاده از چنین لنزهایی بسیار ساده و نتیجه‌ی آن هم بسیار چشمگیر است. استفاده از این لنزها موجب شاخص‌تر شدن عکس‌های شما می‌شود و در هنگام اشتراک‌گذاری آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، مطمئنا توجهات زیادی را جلب می‌کنند. در این زمینه تنوع بسیار زیادی وجود دارد و شرکت‌های زیادی لنزهای متنوعی را به بازار عرضه کرده‌اند. در نهایت باید بگوییم که قبل از خرید این لنزها، نقد و بررسی‌های آن‌ها را مطالعه کنید.

۲. فلش مموری OTG
روزبه‌روز به حجم فایل‌ها افزوده می‌شود ولی در این میان شاهد افزایش حافظه‌ی داخلی گجت‌ها نیستیم. با وجود اینکه بسیاری از گوشی‌ها از کارت‌های حافظه پشتیبانی می‌کنند، اما این یک مشخصه‌ی همگانی محسوب نمی‌شود. به همین خاطر اگر در هنگام سفر می‌خواهید ویدیوهای ۴K ضبط کنید ولی نگران پر شدن حافظه‌ی گوشی هستید، با استفاده از فلش مموری‌های OTG می‌توانید این نگرانی را برطرف کنید.

خرید یک فلش مموری OTG، شما را از دردسرهای پیدا کردن وای‌فای یا خرید اشتراک سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری خلاص می‌کند. شرکت‌های معتبری در سرتاسر جهان، فلش مموری‌های OTG باکیفیتی را برای انواع و اقسام گجت‌های مجهز به پورت‌های مختلف ارائه کرده‌اند. خوشبختانه بیشتر گجت‌ها از فلش مموری‌های OTG پشتیبانی می‌کنند ولی برای محکم‌کاری می‌توانید از سازگاری گجت خود اطمینان حاصل کنید. بیشتر گجت‌های امروزی از پورت‌های لایتنینگ، micro USB و USB-C بهره می‌برند که برای تمام این پورت‌ها، انواع و اقسام فلش مموری‌های OTG ارائه شده است. اگر هم پورت فلش مموری OTG با پورت گوشی شما یکسان نبود، چاره‌ی کار خرید یک رابط است که عمدتا قیمت چندانی ندارند.

۳. کنترلرهای مخصوص گوشی و تبلت
اگر اهل بازی با گوشی یا تبلت خود هستید، با استفاده از کنترلر می‌توانید لذت این تجربه را چند برابر کنید. با وجود اینکه کیفیت بازی‌های گوشی‌ها و تبلت‌ها روزبه‌روز بیشتر از قبل می‌شود، اما بهره‌گیری از نمایشگر لمسی برای انجام این بازی‌ها تجربه‌ی چندان جذابی را رقم نمی‌زند. کاربران با استفاده از چنین کنترلرهایی، می‌توانند تجربه‌ی مشابه بازی با کنسول‌ها را شبیه‌سازی کنند.

در هنگام خرید چنین کنترلری، اول از همه از سازگاری آن با گجت خود اطمینان حاصل کنید. اگر از آیفون استفاده می‌کنید، به دنبال کنترلری باشید که نشانه‌ی MFi (مخفف Made For iPhone) بر جعبه‌ی آن نوشته شده باشد. اگر از گجت اندرویدی استفاده می‌کنید، دستتان بازتر است زیرا برای این گجت‌ها انواع و اقسام کنترلرها با امکانات و اندازه‌های مختلف عرضه شده است. در نهایت هم باید به این موضوع اشاره کنیم که قبل از خرید این کنترلرها، حتما نقد و بررسی‌های مربوط به آن‌ها را مطالعه کنید.

۴. گیمبال
فیلم‌برداری با گوشی به امری عادی بدل شده است. اگر طرفدار پروپاقرص فیلم‌برداری با گوشی هستید، با خرید یک «گیمبال» (Gimball) می‌توانید ویدیوهای حرفه‌ای‌تر، روان‌تر و کم‌لرزش‌تری را ضبط کنید. گیمبال‌ها به لطف لرزشگیرهای پیشرفته و چند محوره‌ای که دارند، نقش مهمی را در بهبود کیفیت ویدیوهای ضبط شده با گوشی ایفا می‌کنند.

در این زمینه تنوع بسیار زیادی وجود دارد اما یکی از شرکت‌هایی که در این زمینه محصولات بسیار باکیفیتی عرضه می‌کند، شرکت DJI است که گیمبال Osmo Mobile 2 ساخت این شرکت توجهات زیادی را جلب کرده است. این گیمبال از حالت‌های مختلفی پشتیبانی می‌کند که از بین آن‌ها می‌توان به حالت «هایپرلپس» (hyperlapse) اشاره کرد.

اگر قصد خرید چنین وسیله‌ای را دارید، توصیه می‌کنیم به دنبال گیمبالی بگردید که عمر باتری بالایی داشته باشد، نحوه‌ی اتصال آن به گوشی چندان پیچیده نباشد و در نهایت از قابلیت‌هایی مانند ارائه‌ی شارژ بهره ببرد که در اوقات ضروری بتوانید با استفاده از باتری آن گوشی خود را شارژ کنید. از دیگر موارد حائز اهمیت هم می‌توانیم به خوش‌دست بودن و سبکی آن اشاره کنیم که اهمیت این موارد در هنگام استفاده‌های بلندمدت مشخص می‌شود.