کد خبر: ۲۰۵۶۶۴
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۵۸

کوالکام هفته آینده از چیپست مخصوص ارتباط بین خودرویی رونمایی می کند

دوماه قبل شش کمپانی نیسان، کوالکام، اریکسون، OKI، کانتیننتال و NTT DOCOMO اعلام کردند که در طرحی مشترک هرکدام توسعه بخشی از فناوری C-V2X (ارتباطات خودرویی مبتنی بر شبکه سلولی) را بر عهده می گیرند و کوالکام قرار است هفته آینده از نمونه اولیه این فناوری رونمایی کند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ C-V2X می تواند در توسعه ماشین های خودران و کاهش تصادفات نقش زیادی داشته باشد چرا که امکان تبادل اطلاعات بین ماشین ها و محیط پیرامون را فراهم کند. از طرف دیگر این فناوری به شبکه های سلولی وابسته نیست و در عوض از محدوده های مخابراتی با برد کوتاه تر استفاده می کند؛ در نتیجه ریسک هک شدن آن کاهش پیدا می کند.

هدف اصلی گروه توسعه دهنده C-V2X افزایش امنیت، اتوماسیون و کارایی خودرو و بهبود وضعیت ترافیکی است و بدین منظور کوالکام در حال همکاری با متخصص های نرم افزاری است تا با بهره گیری از پروتکل هایی نظیر ETSIITS، SAE و IEEE WAVE به این مساله کمک کند.

علاوه بر این کمپانی آمریکایی چیپست 9150 C-V2X ویژه این فناوری را به گونه ای طراحی کرده که با 5G و سنسورهای پیشرفته دستیار هوشمند راننده (ADAS) سازگاری داشته باشد.

این کمپانی که در حال حاضر مشغول تست ارتباط ببین خودرو با ماشین های دیگر، زیربنای راه و عابر پیاده است، تاکید کرده از سال 2019 چیپست های خود را در خودروها و زیربنای راه پیاده سازی می کند.

تست های مذکور در کشورهای آمریکا، آلمان، فرانسه، کره جنوبی، چین و ژاپن صورت گرفته و ارزیابی های گروه مشاورین P3 نشان می دهد که چیپست 9150 C-V2X مقرون به صرفه ترین تراشه برای ارتباطات خودرویی است.

12 کمپانی تولید کننده ماژول های سلولی تراز اول از چیپست های 9150 C-V2X در محصولات خود بهره خواهند برد که از این میان می توان به ال جی، «کانتیننتال»، «لی یر»، «ژمالتو» و «زد تی ای» اشاره کرد.

کوالکام قرار است در کنگره جهانی موبایل 2018 که از هفتم تا دهم اسفندماه در بارسلونا برگزار می شود، از نمونه اولیه چیپ های 9150 C-V2X و فناوری های مربوط به آن رونمایی کند.