کد خبر: ۲۰۵۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۸۳۹

از بازگشت جناب‌خان تا «گلشیفته» از زبان محمد بحرانی

محمد بحرانی، صداپیشه عروسک جناب‌خان از فعالیت‌های این روزهایش در تلویزیون و سینما از جمله حضور در برنامه «رادیو شب» و سریال «گلشیفته» می‌گوید.
محمد بحرانی، صداپیشه عروسک جناب‌خان از فعالیت‌های این روزهایش در تلویزیون و سینما از جمله حضور در برنامه «رادیو شب» و سریال «گلشیفته» می‌گوید.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ نژلا پیکانیان: محمد بحرانی، صداپیشه، بازیگر و مجری محبوبی است که خیلی‌ها او را هنوز هم با نام جناب‌خان می‌شناسند و صدا می‌زنند.



او در همکاری جدیدش با منصور ضابطیان و محمد صوفی در برنامه «رادیو شب»، سه‌شنبه شب‌ها به همراه شاهین شرافتی، مهمان خانه‌هاست اما از فعالیت‌هایش در عرصه بازیگری هم غافل نیست و مشغول بازی جلوی دوربین بهروز شعیبی نیز است.

محمد بحرانی در گفت‌وگو با خبرآنلاین از فعالیت‌های این روزهایش و احتمال بازگشت به «خندوانه» گفته است.

ضابطیان دعوت کرد، با سر دویدم

بحرانی با صداپیشگی عروسک جناب خان در «خندوانه» بیش از پیش میان مخاطبان شناخته شد، او در حال حاضر هم برنامه «رادیو شب» که مخاطبان خاص خودش را دارد، اجرا می‌کند. بحرانی در پاسخ به این سوال که چقدر حضورش در برنامه‌ای از جنس «رادیو شب» نشات گرفته از دغدغه شخصی و علاقه‌اش به این فضای کاری است، می‌گوید: «من خودم مخاطب «رادیو هفت» بودم و همیشه آن تیتراژ بامزه برنامه را که می‌دیدم در خانه با خودم می‌گفتم یک روزی اسم من هم در این تیتراژ می‌رود چون این فضا و سبک برنامه را خیلی دوست داشتم و دارم.»

او ادامه می‌دهد: «من مخاطب ادبیات، شعر و موسیقی هستم. موزیک‌های خوبی هم «رادیو هفت» آن موقع پخش می‌کرد که من را جذب می‌کرد. این برنامه تمام علاقه‌مندی‌های من را در خودش داشت. «رادیو شب» هم در ادامه همین اتفاق‌های خوب را در خودش دارد. وقتی منصور ضابطیان لطف کرد و من را برای اجرا دعوت کرد، من با سر دویدم.»

این صداپیشه در ادامه درباره تفاوت جنس اجرا در برنامه‌های مختلفی که در آنها حضور داشته است و «رادیو شب» توضیح می‌دهد: «آقای ضابطیان و آقای صوفی یک سلیقه برنامه‌سازی دارند که در برنامه‌هایشان کاملا مشخص است اما اجرای شب‌های مختلف همین برنامه‌ هم با یکدیگر فرق می‌کنند. اجرا در این برنامه با توجه به مجری‌هایی که هر شب دارد، سبک و سیاقش متفاوت است. راستش من خیلی خودم را مجری حرفه‌ای نمی‌دانم، من در این برنامه هم همین‌طور هستم. مثلا شاهین شرافتی یک مجری باسابقه است که کارش را بلد است، از واژگان خیلی تر و تمییزی استفاده می‌کند اما من همین‌طور هستم و شیوه دیگری خیلی بلد نیستم برای اجرا.»

«خودسر» و «گلشیفته»

او درباره فعالیت‌های تازه‌اش در عالم سینما نیز می‌گوید: «مدتی است که درگیر بازی در سریال جدید بهروز شعیبی به نام «گلشیفته» هستم. البته این سریال قرار بود از خیلی وقت پیش شروع شود و حضور من در این سریال هم با چند فیلم دیگر که در جشنواره فجر امسال هم حضور داشتند، تداخل پیدا کرد. در واقع من پیشنهادهای دیگری هم داشتم اما به دلیل حضورم در این سریال نشد که در آنها هم حضور داشته باشم. البته یک نقش کوتاه هم در فیلم «خودسر» آقای کمال تبریزی بازی کردم که البته این فیلم به جشنواره نرسید.»

این صداپیشه و بازیگر درباره نقشش در فیلم «خودسر» این‌گونه توضیح می‌دهد: «این فیلم یک طنز سیاسی است، فیلم کمدی است و نقش من هم درنتیجه طنز بود. حامد بهداد نقش اول این کار است. نقش خودم هم در کار خیلی بلند نیست اما شخصیتی که بازی کردم با خودم خیلی فرق می‌کند. گریم متفاوتی هم در این کار دارم. بیشتر از این هم نمی‌توانم توضیح بدهم چون ترجیح می‌دهم مخاطبان خودشان ببینند.»

بحرانی درباره شخصیتی که در سریال «گلشیفته» بازی می‌کند هم می‌گوید: «این سریال هم یک کار کمدی است، یک کار خیلی پربازیگر که بازیگران قدر و مشهوری دارد.»

نقش جدی یا کمدی؟

او درباره ادامه بازیگری در مسیری که الان در آن قرار دارد و ادامه بازی در نقش‌های کمدی بیان می‌کند: «خیلی به نظرم فرقی نمی‌کند، یعنی ممکن است یک روزی من را در نقشی کاملا متفاوت و جدی ببینید. مثلا من یک نقش برای مصطفی احمدی در فیلم «نزدیک‌تر» بازی کردم که جشنواره دو یا سه سال پیش بود که نقش تلخی بود. کلا فیلم تلخی بود؛ صابر ابر، پارسا پیروزفر، نازنین فراهانی و ستاره اسکندری دیگر بازیگرانش بودند و به نظرم نقش من تلخ‌ترین نقش آن فیلم بود. خیلی هم نقشم را دوست داشتم. از این بابت برای نقش‌ها تقسیم‌بندی ندارم. ولی جایی که آدم‌هایش را دوست داشته باشم با سر می‌روم.»

حضور در مذاکرات برای بازگشت جناب‌خان به «خندوانه»

بحرانی درباره تازه‌ترین اخبار از برنامه «خندوانه» نیز می‌گوید: «من هم در اخبار خواندم که برنامه از عید شروع می‌شود و احتمالا هم جناب خان حضور دارد. اما تاجایی که من در جریان هستم هنوز هیچ چیز قطعی نشده است. در قضیه حضور جناب خان در «خندوانه» شخص من هیچ وقت مسئله نبوده، من همیشه دوست داشتم جناب‌خان در «خندوانه» باشد، اختلافات حقوقی و مالی بین صاحب امتیاز عروسک و تلویزیون بود اما امیدوارم که حل شود. من خیلی در این قضیه واسطه شدم و الان هم یک بخشی از مذاکراتی که انجام شد، برعهده من بود»