کد خبر: ۲۰۵۷۶۵
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۷۸

پنهان کاری اینتل در برابر مقامات سایبری آمریکا

اینتل مقامات امنیت سایبری آمریکا را از مشکلات و آسیب پذیری های تراشه های تولیدی خود به موقع مطلع نکرد و آنها در زمان اعلام عمومی موضوع از مساله آگاه شدند.اینتل اولین بار در سوم ژانویه گروه آمادگی اضطراری رایانه‌ای آمریکا موسوم به یو اس – سرت را از حفره های امنیتی خطرناک تراشه های تولیدی خود مطلع کرد.
اینتل مقامات امنیت سایبری آمریکا را از مشکلات و آسیب پذیری های تراشه های تولیدی خود به موقع مطلع نکرد و آنها در زمان اعلام عمومی موضوع از مساله آگاه شدند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ اینتل اولین بار در سوم ژانویه گروه آمادگی اضطراری رایانه‌ای آمریکا موسوم به یو اس – سرت را از حفره های امنیتی خطرناک تراشه های تولیدی خود مطلع کرد.



این دو آسیب پذیری موسوم به ملت داون و اسپکتر که در کلیه تراشه های تولیدی شرکت اینتل از سال 1995 به این سو وجود دارند، مشکلات زیادی را به وجود آورده اند.

اولین بار شرکت آلفابت شش ماه قبل از افشای عمومی موضوع اینتل را از این آسیب پذیری بزرگ آگاه کرد ولی اینتل برای اطلاع رسانی به دولت آمریکا هیچ اقدامی نکرد. این اقدام اینتل موجب نگرانی های جدی مقامات فعلی و سابق آمریکایی شده که می گویند مشکل یادشده پیامدهای خطرناکی برای امنیت ملی آمریکا دارد.

اینتل در توجیه این رفتار خود می گوید فکر نمی کرده نیازی به اطلاع رسانی در این زمینه به دولت آمریکا باشد، زیرا هکرها از آسیب پذیری مذکور سواستفاده نکرده بودند. اینتل سرانجام در سوم ژانویه دولت آمریکا را از موضوع مطلع کرد.