کد خبر: ۲۰۵۸۱۳
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۶۷

صدور کیفرخواست برای عامل شهادت ٣ مأمور ناجا

دادستان تهران روز گذشته در رابطه با آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده خیابان پاسداران تهران، گفت: «بلافاصله روز پس از حادثه یک تیم قضائی گسترده‌ تعیین و از تمامی متهمان تحقیق شد. اولین نتیجه این اقدامات صدور کیفرخواست عامل شهادت سه نفر از مأموران ناجا در چند روز گذشته بود».

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ عباس جعفری‌دولت‌آبادی افزود: «جمعه‌شب نیز با رئیس کل دادگستری استان تهران صحبت شد تا تلاش شود در اولین فرصت ممکن و با توجه به قوانین و مقررات موجود، محاکمه انجام شود. در مورد برخی از متهمان دیگر که بعدازظهر و شب آن حادثه با ماشین به مقر‌های نظامی و کلانتری حمله کردند نیز شناسایی و تحقیقات شروع شده است تا در یک هفته تا ١٠ روز آینده در مورد متهمان اصلی و کسانی که ممکن است دلایل کمی علیه آنها باشد بتوانیم تعیین تکلیف کنیم».

او گفت: «به همه کسانی که در این حادثه ورود کرده و امنیت کشور را به هم ریختند، هشدار داده می‌شود که این‌بار با آنها مدارا نخواهد شد. عوامل اصلی و پنهان را که ممکن است در این دستگیری عوامل اخیر شناسایی نشده باشند نیز به نهاد‌های امنیتی اعلام کردیم. امیدواریم با همکاری سایر دستگاه‌های انتظامی و امنیتی این پرونده زودتر به نتیجه برسد و متهمان اصلی را به سزای اعمال خودشان برسانند. به قضات ناظر تأکید کردیم به خانواده اینها هم اطلاع‌رسانی شد و مساعدت‌های لازم صورت گرفت».

دادستان تهران اقدامات صورت‌گرفته از سوی دادستانی در رابطه با این پرونده را مؤید نظام پیشرفته حقوقی کشورمان دانست و افزود: «نظام اسلامی در عین حال به حقوق کسانی که آشوب‌ها را ایجاد کردند، هم توجه دارد».

او ابراز امیدواری کرد که دستگاه‌های اطلاعاتی و پلیس در این بخش کمک‌های بیشتری به دادسرای تهران کنند تا هرچه سریع‌تر تحقیقات به اتمام برسد. جعفری‌دولت‌آبادی با بیان اینکه یکی از معاونان را مأمور کرده‌ایم با حضور در محل با مردمی که آسیب دیدند ملاقات كند، گفت: «تعدادی از مردم اتومبیل‌ها و خانه‌هایشان آسیب ‌دیده که شکایت از آنها اخذ شده است و به این پرنده نیز جداگانه در کنار این پرونده رسیدگی خواهد شد. برای کسانی که در اتوبوس و قبل از حادثه حضور داشتند، دستور قضائی صادر ‌شده که تحقیقات انجام شود ولی راننده فردی بوده که به شهادت مأموران نیروی انتظامی اعتراف کرده است، اما تحقیقات قضائی ما در رابطه با سایر افرادی که احتمالا حضور داشتند، ادامه دارد».

دادستان تهران افزود: «صندلی‌های اتوبوس برداشته شده بود و در واقع این اتوبوس به مقر فرماندهی آشوبگران تبدیل شده بود و از دستگاه اطلاعاتی کشور خواسته‌ایم روی این مسئله متمرکز شود. تمام کسانی که در این اتوبوس قبلا حضور داشتند و اینکه چرا صندلی آن را برداشته‌اند در دستور کار تحقیقاتی قرار گرفته است». او ادامه داد: «مردم بدانند اگر در گذشته یکی، دو مورد با اینها مدارا شده از باب ضعف نبوده بلکه از این باب بوده که جمهوری اسلامی می‌خواسته تلاش و حجت را بر تمام جنایت‌ها تمام کند، اما امروز دیگر جایی برای مدارا نیست و با تمام عوامل اغتشاش و آشوب برخورد خواهد شد».

هیچ خانمی از دراویش نزد پلیس بازداشت نیست
همچنین به گزارش ایلنا، مرکز اطلاع‌رسانی پلیس نیز اعلام کرد: «هیچ خانمی از دراویش نزد پلیس بازداشت نیست. همه بازداشتی‌های مرد نیز تحویل مراجع قضائی داده شده‌اند. یکی از بازداشتی‌های خانم در ساعات اولیه که اظهار کرده بود باردار است، بلافاصله آزاد شد».

دوشنبه هفته گذشته، درگيري‌هایي بين پليس و درويشان گنابادي در خيابان پاسداران تهران اتفاق افتاد که فردی با اتوبوس به سمت پلیس هجوم برد که باعث شهادت سه مأمور ناجا و یک بسیجی شد. پس از آن پلیس اقدام به بازداشت آنان کرد و امنیت را به منطقه برگرداند. رئیس‌جمهوری نيز وزير کشور را مأمور بررسي اين حوادث کرد.

دادستان کل کشور هم در این رابطه اعلام کرد که قوه قضائيه با قاطعيت و در چارچوب قوانين و مقررات کشور با متخلفان برخورد مي‌کند. نورعلي تابنده، سرسلسله درويشان گنابادي نیز در بیانیه‌ای از مسئولان خواست با عاملان این حادثه اعم از کساني که به نام درويشي در وقوع آن دخالت داشته‌اند، مطابق قانون و عدالت برخورد کنند.

دريابان علي شمخاني، دبير شوراي عالي امنيت ملي، هم در حاشیه مراسم تشیيع شهداي ناجا گفت: «جمهوري اسلامي با بانيان، طراحان، عناصر پشت پرده و عناصر مجري برخورد قاطع خواهد کرد و ريشه اين نوع فتنه‌ها را خواهد خشکاند».
*میزان