کد خبر: ۲۰۶۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۱۷۹

چگونه از به‌روزرسانی خودکار اپلیکیشن‌های اندرویدی جلوگیری کنیم؟

توسعه دهندگان اپلیکیشن‌های موبایلی همواره توصیه می‌کنند کاربران این برنامه ها را به آخرین نسخه موجود به‌روز کنند تا تجربه کاربری بدون مشکل و لذت بخش‌تری داشته باشند. البته بعضی اوقات انجام این به‌روزرسانی‌ها ممکن است دردسرهای خاص خود را نیز داشته باشد که شاید یکی از رایج‌ترین آن‌ها استفاده بیش از حد از اینترنت باشد.
توسعه دهندگان اپلیکیشن‌های موبایلی همواره توصیه می‌کنند کاربران این برنامه ها را به آخرین نسخه موجود به‌روز کنند تا تجربه کاربری بدون مشکل و لذت بخش‌تری داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ البته بعضی اوقات انجام این به‌روزرسانی‌ها ممکن است دردسرهای خاص خود را نیز داشته باشد که شاید یکی از رایج‌ترین آن‌ها استفاده بیش از حد از اینترنت باشد.



یکی دیگر از دلایلی که ممکن است باعث شود تا از به‌روز کردن یک اپلیکیشن خاص صرفنظر کنید این است که در برخی مواقع اپلیکیشن مورد نظر در نسخه‌های جدیدتر خود با دستگاه شما سازگاری نداشه و بدین ترتیب با انجام به‌روزرسانی دیگر قادر به استفاده از آن نخواهید بود.

همان طور که می‌دانید در اکثر گوشی‌های هوشمند امروزی دریافت به‌روزرسانی برنامه‌ها به صورت خودکار انجام می‌شود. بنابراین اگر قصد داشته باشید مانع انجام به‌روزرسانی برای یک اپلیکیشن خاص شود این سؤال برایتان پیش خواهد آمد که چگونه باید چنین تنظیماتی را در گوشی اعمال کنیم؟

با اینکه یکی از راحت‌ترین روش‌ها برای جلوگیری از انجام به‌روزرسانی‌های خودکار، مراجعه به تنظیمات گوگل پلی و غیرفعال کردن این ویژگی است، اما باید توجه داشته باشید که با این کار تر و خشک با هم خواهد سوخت و حتی برنامه‌هایی که دوست دارید همواره به‌روز نگه داشته شوند از چنین قابلیتی محروم خواهند شد.

خوشبختانه در سیستم عامل اندروید برای این مشکل راه چاره‌ای اندیشیده شده و با استفاده از یک ترفند ساده می‌توان مانع انجام به‌روزرسانی‌های خودکار در اپلیکیشن‌های مورد نظر شد.

گام اول:
صفحه مربوط به اپلیکیشن مورد نظر خود را در گوگل پلی استور باز کنید

گام دوم:
در این قسمت کافیست تا بر روی علامت سه نقطه که در گوشه سمت راست بالای صفحه قرار دارد لمس کنید تا منوی مربوط به تنظیمات مختلف برنامه مورد نظر باز شود.

گام سوم:
حال به سادگی در منوی باز شده تیک گزینه به‌روزرسانی خودکار را بردارید تا از این به بعد اپلیکیشن مذکور تنها با اجازه مستقیم شما قادر به به‌روز شدن و دریافت نسخه جدیدتر باشد.