کد خبر: ۲۰۷۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۵۱

دیدار فعالان صنعت بازی های ویدئویی با ترامپ

اعضای انجمن نرم افزارهای تفریحی که بازوی لابی کننده صنعت تولید بازی های ویدئویی محسوب می‌شود، قصد دارند با ترامپ رئیس جمهور آمریکا دیدار کنند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ انجمن یادشده وظیفه درجه بندی بازی های ویدئویی را نیز بر عهده دارد و قصد دارد در دیدار خود با ترامپ موضوع تاثیر خشونت بازی های ویدئویی را بر خشونت های فزاینده جامعه آمریکا و کشتارهای اخیر در مدارس این کشور به بحث بگذارد.

قرار است نشست یادشده پنج شنبه 8 مارس برگزار شود و نمایندگانی از بزرگترین شرکت ها و استودیوهای تولیدکننده بازی های ویدئویی در آن حضور یابند.
انجمن یادشده بر این باور است که هیچ رابطه قطعی و ثابت شده میان خشونت های اجتماعی و استفاده از بازی های ویدئویی حاوی رفتارهای خشن وجود ندارد و لذا نمی توان ادعا کرد قتل و کشتار و اسلحه کشی در جامعه ناشی از این نوع بازی هاست.

قرار است نمایندگانی از مایکروسافت، نینتندو، سونی، تیک تو، وارنرز، یوبی سافت، ای ای و چند شرکت مشهور دیگر نظرات خود را در این زمینه در نشست مشترک ارائه کنند. البته ظاهرا نظر کاخ سفید در این زمینه متفاوت است و نشست یادشده هم با هدف کاش نمایش خشونت در بازی های ویدئویی برنامه ریزی شده است.