کد خبر: ۲۰۷۷۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۳۸

ممنوعیت استفاده از وی‌چت برای مقامات استرالیا

بر اساس گزارش های پایگاه خبری AFR، مقامات دولتی و بلندپایه استرالیا از این پس نباید از اپلیکیشن پیام‌رسان وی چت استفاده کنند. این اقدام که توسط وزارت دفاع و امنیت استرالیا صورت گرفت و اعلام شد، به نظر می‌رسد تحت تاثیر اقدامات مشابه ایالات متحده آمریکا علیه غول‌های تکنولوژی چینی و اتهام به جاسوسی گوشی‌های هوشمند چینی بوده است چراکه چندی پیش دونالد ترامپ اعلام کرد که استفاده مقامات کاخ سفید از گوشی‌های هوشمند و دستگاه‌های الکترونیکی چینی موجب شده است که اطلاعات محرمانه بسیاری از آن‌ها و دولت آمریکا به سرقت برود.
استفاده مقامات دولتی استرالیا از پیام‌رسان چینی وی‌چت توسط وزارت دفاع و امنیت این کشور ممنوع اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ بر اساس گزارش های پایگاه خبری AFR، مقامات دولتی و بلندپایه استرالیا از این پس نباید از اپلیکیشن پیام‌رسان وی چت استفاده کنند. این اقدام که توسط وزارت دفاع و امنیت استرالیا صورت گرفت و اعلام شد، به نظر می‌رسد تحت تاثیر اقدامات مشابه ایالات متحده آمریکا علیه غول‌های تکنولوژی چینی و اتهام به جاسوسی گوشی‌های هوشمند چینی بوده است چراکه چندی پیش دونالد ترامپ اعلام کرد که استفاده مقامات کاخ سفید از گوشی‌های هوشمند و دستگاه‌های الکترونیکی چینی موجب شده است که اطلاعات محرمانه بسیاری از آن‌ها و دولت آمریکا به سرقت برود.



به دنبال اتهام زنی‌های ایالات متحده، استفاده و خرید گوشی‌های هوشمند با برندهای چینی ممنوع اعلام شد؛ این در حالیست که روز گذشته، این پیام‌رسان چینی موفق شد تعداد کاربرانش را به بیش از ۱ میلیارد نفر برساند که البته همه کاربرانش چینی نیستند و به نظر می‌رسد از سایر کشورهای جهان نیز از این پیام‌رسان استقبال خوبی کرده‌اند.

حالا اعلام ممنوعیت استفاده مقامات دولتی، بلندپایه و سایر کاربران استرالیایی از این پیام‌رسان چینی باری دیگر شک و شبهه‌هایی را درباره امنیت سایبری و حفاظت اطلاعات شخصی و محرمانه کاربران در پلت‌فرم وی چت ایجاد کرده است و بسیاری از مردم درباره اینکه آیا اصلا پلت‌فرم‌های مورد استفاده آن‌ها امن هست یا خیر، سوالات بی‌پاسخ بسیاری دارند.

کریس ورای - رئیس FBI - ماه پیش گفته بود که به هیچ عنوان محصولات تکنولوژی چینی همچون هواوی و زد تی ای قابل اطمینان نیستند. حالا این طور که به نظر می‌رسد سازمان دفاع و امنیت استرالیا نیز رویه پلیس فدرال آمریکا را در پیش گرفته است.
*ایسنا