کد خبر: ۲۰۷۸۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۵۰

مهم ترین عوامل رخ دادن حملات سایبری چیست؟/ چگونه می توان امنیت اطلاعات را بالا برد؟

رئیس مرکز مدیریت راهبردی امنیت فضای تبادل اطلاعات (افتا) ریاست جمهوری گفت: ۸۰ درصد حملات در فضای مجازی به دلیل نداشتن اطلاع و دانش کافی در این حوزه است.رضا جواهری در همایش تخصصی افتا با عنوان «کلان داده - اینترنت اشیاء» با اشاره به اینکه حضور در فضای مجازی مستلزم آموزش و آگاهی رسانی است گفت: دانلود و استفاده از نرم افزارهای کِرَک شده، قفل شکسته و رایگان موجب شده تا حملات در فضای مجازی افزایش یابد.
رئیس مرکز مدیریت راهبردی امنیت فضای تبادل اطلاعات (افتا) ریاست جمهوری گفت: ۸۰ درصد حملات در فضای مجازی به دلیل نداشتن اطلاع و دانش کافی در این حوزه است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ به نقل از مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری، رضا جواهری در همایش تخصصی افتا با عنوان «کلان داده - اینترنت اشیاء» با اشاره به اینکه حضور در فضای مجازی مستلزم آموزش و آگاهی رسانی است گفت: دانلود و استفاده از نرم افزارهای کِرَک شده، قفل شکسته و رایگان موجب شده تا حملات در فضای مجازی افزایش یابد.



وی با بیان اینکه فضای مجازی محل انتشار اسناد محرمانه و خصوصی نیست گفت:بدافزارها و ویروس ها در فضای مجازی به راحتی با استفاده از فلش ها و USB ها جابجا می شوند و سازمان ها و مردم باید بسیار مراقب این موضوع باشند.

جواهری یادآور شد: براساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی کشور، مرکز مدیریت راهبردی افتا موظف است کلیه حوادث فضای مجازی را در حوزه دستگاه های زیرساختی بررسی و رسیدگی کند.

در این مراسم زارع معاون اجرایی مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری نیز با اشاره به نظام ملی پیشگیری و مقابله با حوادث فضای مجازی گفت: مرکز افتا برای آموزش کارکنان و مدیران دستگاههای اجرایی و سازمان های کلان کشوری دوره های آموزشی تخصصی در نظر گرفته است که بخشی از آن امسال برگزار شد و سال آینده با برنامه ریزی بیشتری این دوره ها برگزار خواهد شد.