کد خبر: ۲۰۷۸۶۱
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۱۷۷

یا اپل قصد خرید کمپانی Snap و اپلیکیشن اسنپ چت را دارد؟

خرید کمپانی Snap توسط اپل به معنی دسترسی اهالی کوپرتینو به اپلیکیشن پیام رسان اسنپ چت است. ولی این خرید چه تاثیری بر برنامه‌های آینده اپل می‌گذارد؟
خرید کمپانی Snap توسط اپل به معنی دسترسی اهالی کوپرتینو به اپلیکیشن پیام رسان اسنپ چت است. ولی این خرید چه تاثیری بر برنامه‌های آینده اپل می‌گذارد؟

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ چندی پیش وال استریت ژورنال با انتشار شایعاتی مبنی بر احتمال خرید شرکت Snap توسط اپل، توجه همگان را به خود جلب کرد. با این خرید، اپل به نرم افزار اسنپ چت به عنوان یکی از محبوب‌ترین پیام‌رسان‌های موجود دسترسی پیدا خواهد کرد. اگرچه هیچ چیزی به صورت رسمی اعلام نشده است، اما این تصاحب می‌تواند راه را برای حضور پررنگ‌تر اپل در شبکه‌های اجتماعی هموار کند. به علاوه، مدیران ارشد اجرایی این شرکت‌ها یعنی تیم کوک و ایوان اسپیگل معتقدند که آینده به واقعیت افزوده گره خورده است.



هزینه‌های خرید کمپانی Snap بیشتر از چیزی‌ست که تصور می‌کنید

هم‌اکنون اسنپ در حدود 22 میلیارد دلار ارزش دارد و با در نظر گرفتن سرمایه 300 میلیارد دلاری اپل، تصاحب این شرکت یک خرید مقرون به صرفه محسوب می‌شود. اما سوال واقعی این است که آیا خرید اسنپ توسط تولیدکننده آیفون، چیزی را برای آنها به ارمفان می‌آورد که خودشان نمی‌توانند با پول کمتر توسعه دهند؟

در حال حاضر اغلب تحلیل‌گران در انتظار چنین چیزی نیستند. به هر صورت، بزرگ‌ترین تصاحب اپل به سال 2014 و پرداخت 3 میلیارد دلار برای خرید "Beats” محسوب می‌شود و اگر شایعات اخیر صحت داشته باشد، یعنی اپل مبلغی در حدود هشت برابر بیشتر را باید پرداخت کنند. یکی از مدیران سابق صندوق‌های پوشش ریسک، جیم کرامر (Jim Cramer)، در رابطه با خرید کمپانی Snap توسط اپل می‌گوید چنین معامله‌ای انجام نخواهد شد.