کد خبر: ۲۰۷۸۶۸
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۲۸

مک بوک ارزان قیمت اپل بهار امسال عرضه می‌شود

ظاهرا اپل در بهار پیش رو از یک مک بوک 13 اینچی ارزان قیمت پرده برداری خواهد کرد. این مک بوک پیشرفته‌تر از مک بوک ایر بوده، اما قیمت آن کم‌تر از مک بوک اپل خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ به نقل از رسانه آسیایی دیجی تایمز، اپل قصد دارد از یک مک بوک 13 اینچی ارزان قیمت با مشخصاتی نسبتا بالاتر از مک بوک ایر خود و آغاز قیمت 999 دلاری پرده برداری کند. گفته می‌شود مدل گران‌تر این مک بوک نیز همراه با حافظه داخلی 256 گیگابایتی با قیمت 1199 دلار به فروش خواهد رسید.

وضوح بیشتر مک بوک 13 اینچی ارزان قیمت نسبت به مک بوک ایر

ظاهرا کمپانی ال جی دیسپلی تولید پنل‌های نمایشگری با وضوح 2560×1600 پیکسلی را از خرداد یا تیر ماه آغاز کرده است. وضوح این نمایشگر یک پله بالاتر از وضوح نمایشگر مک بوک ایر کنونی اپل است و ظاهرا یک صفحه از نوع رتینا خواهد بود. حال این که آیا اپل قصد دارد مک بوک 13 اینچی ارزان قیمت خود را با برند مک بوک ایر و یا مک بوک روانه بازار کند، چیزی است که هنوز مشخص نشده است. اگر این دیوایس بخواهد پسوند Air بگیرد، نخستین دیوایس این خانواده لقب خواهد گرفت که به یک نمایشگر رتینا تجهیز می‌شود و باریک‌ترین و سبک‌ترین لپ تاپ اپل در مقایسه با اعضای خانواده مک بوک و مک بوک پرو خواهد بود.

گفته می‌شود 70 درصد مونتاژ مک بوک 13 اینچی ارزان قیمت اپل بر عهده شرکت کوانتا بوده،‌ در حالی که 30 درصد ماباقی آن را شرکت فاکس کان مونتاژ خواهد کرد. اپل در نظر دارد 6 میلیون نسخه از لپ تاپ جدید خودش را در سال 2018 به فروش برساند؛ گرچه دیجی تایمز انتظار دارد این میزان به نزدیک 4 میلیون دستگاه برسد.

این گزارش همچنین پیش‌بینی‌های جدید تحلیلگر ارشد شرکت KGI، مینگ چی کو را نیز به این مدل ارتباط می‌دهد. کو هفته‌ی گذشته عنوان کرده بود که اپل در حال کار بر روی مدل جدید مک بوک ایر برای عرضه در بهار سال پیش رو است.

در انتهای این گزارش آمده است که اپل همچنین به تامین کنندگان قطعات سخت افزاری‌اش سفارش‌هایی را برای مدل‌های جدید آیپد و آیپد پرو خود ارائه کرده است که انتظار می‌رود در فصل بهار روانه بازار شوند. در حالی که مدل پایه از تغییرات جزئی داخلی برخوردار است، اما برخی گزارش‌ها ادعا می‌کنند اپل در تلاش برای پیاده سازی سیستم دوربین TrueDepth و فیس آی دی خود برای مدل گران‌تر آیپد پرو است.