کد خبر: ۲۰۷۹۲۳
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۶۵

به کودکان زیر 8 سال فست فود ندهید

استفاده از فست فودها و تنقلات ناسالم و نوشابه در کودکان باعث می‌شود هوش آنها همراه با افزایش سن کاهش چشمگیری پیدا کند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ تحقیقات نشان می‌دهد، مصرف فست‌ فودها و هله‌هوله‌ها در کودکان زیر 8 سال بسیار بیشتر از آنچه قبلا تصور می‌شد باعث کاهش ضریب هوشی می‌شود.

در حالی که مصرف غذاهای سالم می‌تواند ضریب هوشی کودکان را افزایش دهد، استفاده از فست‌فودها، هله‌هوله‌ها و نوشابه در کودکان باعث می‌شود هوش آنها همراه با افزایش سن کاهش چشمگیری پیدا کند.

دانشمندان انگلیسی متوجه شدند، میزان IQ کودکانی که تا 8 سالگی از فست‌فودها و غذاهای ناسالم استفاده کرده‌اند حداقل 2 نمره کمتر از کودکان دیگر است.

در فاصله سنی بین 6 تا 24 ماه میزان تاثیر تغذیه ناسالم در ضریب هوشی کودکان بیشترین میزان را دارد و در صورتی که والدین به این موضوع توجه نکنند، در آینده صاحب کودکان کم‌هوش می‌شوند.

در این دوره مغز نیاز بسیار زیادی به مواد مغذی برای ساخت بافت‌های خود دارد و در صورت تامین نشدن این نیاز، قسمت‌های مرتبط با حافظه و تجزیه و تحلیل به خوبی رشد نخواهند کرد. بزرگ‌ترین اشتباه والدین دادن مواد غذایی مانند بیسکویت، شکلات، نوشیدنی‌های صنعتی و نوشابه‌های گازدار، چیپس و ساندویج به کودکان در این دوره از زندگی آنهاست.