کد خبر: ۲۰۷۹۴۸
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۲۰

آیا اینستاگرام سیستم نمایش الگوریتمی پست ها را کنار می گذارد؟

ظاهرا اینستاگرام به تازگی مشغول تست نمایش پست های تایملاین بر اساس زمان انتشار آن هاست. به نظر می رسد که این سیستم در حال حاضر برای جمع محدودی از کاربران تست می شود چرا که عده زیادی از افراد همچنان همان سیستم نمایش الگوریتمی پست ها را شاهد هستند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ احتمالا می دانید که سیستم نمایش الگوریتمی پس از خریداری شدن اینستاگرام توسط فیسبوک به این شبکه اجتماعی اضافه شد. در چنین سیستمی، پست ها بر اساس اولویت زمانی به نمایش در نمی آیند بلکه پست های حساب های کاربری محبوب شما یا پست های تبلیغاتی، بالاتر از جدیدترین پست ها دیده می شوند که باعث شده این سیستم با انتقادات زیادی مواجه باشد.

درک سیستم نمایش پست بر اساس زمان انتشار نه تنها برای کاربران تازه کار ساده تر است، بلکه باعث می شود توالی پست ها را بتوان راحت تر دنبال کرد. اما از سوی دیگر، به کارگیری همین سیستم ممکن است به ضرر برندها و نهادهای تبلیغاتی تمام شود چرا که در سیستم نمایش الگوریتمی، کسب و کارها همیشه بابت بالا بودن پست های خود اطمینان خاطر دارند اما در سیستم نمایش بر اساس اولویت زمانی ممکن است پست ها اصلا دیده نشوند.

در هر صورت از شواهد و قرائن به نظر می رسد که فیسبوک بعد از انتقادات شدیدی که بابت سیستم الگوریتمی دریافت کرده، بالاخره راضی شده که این رویه را کنار گذاشته و در جهت رضایت اکثریت پیش برود.

تا این لحظه، به نظر می رسد که اینستاگرام سیستم نمایش پست بر اساس اولویت زمانی را به عنوان رویه کار اصلی خود انتخاب خواهد کرد و اجازه نخواهد داد که کاربران بین این سیستم و نمایش الگوریتمی حق انتخاب داشته باشند. با این وجود به نظر می رسد که در صورت پیش گرفتن این رویه جمع زیادی از کاربران اینستاگرام از این تصمیم راضی خواهند بود.