کد خبر: ۲۰۷۹۶۰
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۲۰

ترامپ جلوی معامله‌ برادکام و کوالکام را گرفت

«دانلد ترامپ»، رییس جمهور امریکا، دیروز با صدور حکمی جدید هرگونه ادغام بین دو شرکت بزرگ «کوالکام» و «برادکام» را ممنوع کرد. دانلد ترامپ معتقد است که ادغام این دو شرکت، امنیت ملی ایالات متحده را به خطر می‌اندازد. در این حکم آمده است که اگر شرکت برادکام، که در اصل سنگاپوری است، کنترل شرکت امریکایی کوالکام را به دست بگیرد، می‌تواند با انجام فعالیت‌هایی امنیت ملی امریکا را به خطر بیاندازد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ به نظر می‌رسد که شرکت برادکام از اینکه ممکن است با چنین مانعی روبرو شود خبردار بود و قصد داشت تا این مشکل را دور بزند.

شرکت برادکام ماه‌هاست که به دنبال خرید کوالکام است؛ آن هم با پیشنهادی که اگر به نتیجه برسد، یکی از بزرگترین معاملات تاریخ و بزرگترین معامله‌ی تاریخ صنعت تکنولوژی رقم خواهد خورد.

دستور ترامپ می‌گوید که برادکام اجازه‌ی خرید یا ادغام شدن با کوالکام را به هیچ وجه ندارد، و هیچ‌کدام از افراد کلیدی کوالکام که برادکام با آن‌ها تماس گرفته است، حق تصمیم‌گیری درباره‌ی این موضوع را ندارند.

به نظر می‌رسد که شرکت برادکام از اینکه ممکن است با چنین مانعی روبرو شود خبردار بود و قصد داشت تا این مشکل را دور بزند. ترامپ پیش از این هم مانع چنین خریدهایی شده است و برای مثال، جلوی خرید یکی از شرکت‌های چیپ‌سازی امریکایی توسط چینی‌ها را در شهریور ماه گرفت.

شرکت برادکام تصمیم گرفته است دفتر اصلی خود را به ایالات متحده انتقال دهد و می‌خواهد تا روز ۳ آوریل سال جاری میلادی، این تغییر مکان را به اتمام برساند.

برادکام به تلاش خود برای خرید کوالکام ادامه خواهد داد، ولی پس از انتقال کامل شرکت خود از سنگاپور به ایالات متحده.