کد خبر: ۲۰۸۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۳۸۹

مهم‌ترین تغییرات ظاهری اندرویدP

گوگل چند روز پیش با انتشار اولین پیش‌نمایش نسخه‌ی توسعه‌دهندگان اندروید P اهالی تکنولوژی را غافلگیر کرد. در نگاه اول، شاهد تغییرات گرافیکی زیادی هستیم. البته باید بگوییم که فقط بر اساس این نسخه‌ی اولیه نباید در مورد تغییرات اعمال شده قضاوت کنیم.
گوگل چند روز پیش با انتشار اولین پیش‌نمایش نسخه‌ی توسعه‌دهندگان اندروید P اهالی تکنولوژی را غافلگیر کرد. در نگاه اول، شاهد تغییرات گرافیکی زیادی هستیم. البته باید بگوییم که فقط بر اساس این نسخه‌ی اولیه نباید در مورد تغییرات اعمال شده قضاوت کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ اما به‌هرحال بخش زیادی از این تغییرات راهی نسخه‌ی نهایی اندروید P خواهد شد. اولین چیزی که هنگام مشاهده‌ی این نسخه از اندروید توجه را به خود جلب می‌کند، حرکت اندروید به سمت طراحی رنگارنگ‌تر و زیباتر است. با توجه به این نسخه‌ی اولیه، در ادامه نگاهی به مهم‌ترین تغییرات ظاهری اندروید P می‌اندازیم.



پشتیبانی از بریدگی و تغییر جایگاه آیکن ساعت در اندروید P
با توجه به حرکت سازندگان گوشی اندرویدی به سمت استفاده از بریدگی، پشتیبانی از این مشخصه نکته‌ی چندان عجیبی محسوب نمی‌شود. در این نسخه از اندروید، آیکن ساعت به سمت چپ نمایشگر منتقل شده و در کنار آن هم آیکن نوتیفیکیشن‌های اپلیکیشن‌ها قرار می‌گیرد.

البته باید بگوییم که در این بخش فقط تا ۴ آیکن اپلیکیشن به نمایش درمی‌آید. اگر تعداد نوتیفیکیشن‌ها از این بیشتر شود، یک نقطه پدیدار می‌شود تا کاربر از افزایش نوتیفیکیشن‌های اپلیکیشن‌ها خبردار شود.

رنگارنگ‌تر شدن منوی تنظیمات
یکی از مواردی که عمدتا در نسخه‌های مختلف اندروید دچار تغییر و تحولات می‌شود، بخش منوی تنظیمات است. به نظر می‌رسد در اندروید P گوگل تصمیم گرفته از رنگ‌ها و آیکن‌های جذاب‌تر استفاده کند. البته ترکیب‌بندی کلی این منو دچار تغییر مشهودی نشده، ولی حالا آیکن‌های سیاه‌وسفید اندروید اوریو جای خود را به دایره‌های رنگارنگ داده‌اند.

ظاهر جدید بخش تنظیمات سریع
تنظیمات سریع یکی از بخش‌هایی محسوب می‌شود که دچار تغییرات مشهودی شده است. گوشه‌های پنل تنظیمات سریع کمی گرد شده‌اند و همچنین آیکون‌های این بخش در داخل دایره قرار گرفته‌اند. این دایره‌ها در حالت غیرفعال، خاکستری‌رنگ هستند و بعد از فعال کردن به رنگ آبی درمی‌آیند.

تغییرات ظاهری بخش داک
بخش داک اندروید P، که شامل آیکن اپلیکیشن‌های موردنظر کاربر و نوار جستجوی گوگل است، حالا از یک پس‌زمینه‌ی نیمه‌مات بهره می‌برد و به همین خاطر در مقایسه با دیگر بخش‌های صفحه، بیشتر به چشم می‌آید. همچنین باید به تعبیه‌ی آیکن میکروفون در سمت راست نوار جست‌وجو اشاره کنیم که کار کاربران را برای جست‌وجوی صوتی و استفاده از گوگل اسیستنت راحت‌تر می‌کند.

گرفتن اسکرین‌شات از طریق منوی پاور
منوی مربوط به پاور و ریستارت، حالا از آیکن گرفتن اسکرین‌شات هم بهره می‌برد. اگر برای گرفتن اسکرین‌شات نمی‌خواهید یا نمی‌توانید از راه‌های دیگر استفاده کنید، با گرفتن دکمه‌ی پاور و ظاهر شدن منوی مربوط به آن، می‌توانید از محتوای صفحه اسکرین‌شات بگیرید.

کوچک شدن نوار تنظیم صدا و انتقال به سمت راست
به نظر می‌رسد گوگل از تغییر جایگاه منوی پاور در اندروید اوریو راضی بوده و حالا در اندروید P تغییراتی را در جای نوار تنظیم صدا هم اعمال کرده است. البته طراحان رابط کاربری گوگل باید در این زمینه تغییرات دیگری را هم اعمال کنند. مثلا می‌توانیم به آیکن دو پیکانی اشاره کنیم که در قسمت بالای این نوار قرار دارد و کارکرد و معنی آن برای بسیاری از افراد چندان روشن نیست.