کد خبر: ۲۰۸۴۷۱
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۵۱

هواوی جایگاه بزرگترین سازنده تجهیزات مخابراتی را از اریکسون ربود

هواوی اکنون در جایگاه بزرگترین سازنده تجهیزات مخابراتی جهان قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ اریکسون سال‌ها این مقام را در اختیار داشت، اما اکنون با اختلافی بسیار کم، در رده دوم بزرگترین سازندگان تجهیزات مخابراتی قرار دارد.

IHS Markit به عنوان یک شرکت تحقیقاتی و تحلیلگر، جدیدترین گزارش خود پیرامون سهم بازار جهانی زیر ساخت تلفن همراه را منتشر کرد. بر اساس این گزارش، هواوی در سال 2017 با کنار زدن شرکت اریکسون، اکنون به عنوان بزرگترین سازنده تجهیزات مخابراتی شناخته می‌شود.

هواوی در سال گذشته تنها شرکتی بود که توانست در بین فعالان عرصه زیر ساخت‌های مخابراتی، سهم خود را افزایش بدهد. در سال 2017، تجارت زیر ساخت تلفن همراه این شرکت به سهم 28 درصدی دست پیدا کرد که در مقایسه با سال 2016، 3 درصد افزایش داشته است. سهم کنونی اریکسون اکنون با 1 درصد کاهش در مقایسه با سال 2016، به 27 درصد رسیده است. به عبارت دیگر اریکسون با 1 درصد اختلاف در سهم، پشت سر بزرگترین سازنده تجهیزات مخابراتی قرار دارد.

شرکت HIS Markit علاوه بر نمایش پرچمداری اریکسون و هواوی، نشان داد پشت سر این دو شرکت به ترتیب نوکیا، زد تی ای و سامسونگ با سهم 23 درصد، 13 درصد و 3 درصد قرار دارند. بر اساس گزارش این شرکت، درآمد سخت افزاری مربوط به شبکه‌های موبایل 2G و همچنین 3G و LTE در سال گذشته میلادی برابر 37.2 میلیارد دلار بوده است. این میزان در مقایسه با 43.3 میلیارد دلار سال 2016، کاهش زیادی به خود دیده است.