کد خبر: ۲۰۸۴۷۸
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۲۴

کدام کشور رکورددار خودکشی در جهان است!؟

بنابر آمار و ارقام موجود، نرخ خودکشی در فرانسه از انگلیس و آمریکا پیشی گرفته است و دختران 15 تا 20 سال بیشترین میزان این خودکشی‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ بنابر آمار و ارقام موجود، نرخ خودکشی در فرانسه از انگلیس و آمریکا پیشی گرفته و شیوع افسردگی منجر به افزایش خودکشی در میان مردان و زنان این کشور شده است.

تازه‌ترین آمار منتشر شده توسط مؤسسه بهداشت عمومی فرانسه در سال 2017 نشان می‌دهد که نرخ خودکشی در دو سه سال اخیر با 22 درصد رشد مواجه بوده است.

جدیدترین پژوهش‌ها حاکی از آنست که روزانه 27 نفر در کشور فرانسه اقدام به خودکشی می‌کنند و تقریباً همه آنها به هدف خود می‌رسند؛ ضمن اینکه کارشناسان باور دارند، آمارها بسیار بالاتر از آنچه که منتشر می‌شود، است.

وزیر بهداشت انگلیس درباره آمارهای به دست آمده گفت:‌ «این میزان از خودکشی در واقع فاجعه‌ای برای سلامت عمومی کشور و مردم فرانسه است».

محققان این مطالعه می‌گویند: «سالانه حدود 200 هزار خودکشی در فرانسه رخ می‌دهد که دختران 15 تا 20 سال بیشترین میزان این خودکشی‌ها را به خود اختصاص داده‌اند».

به گفته پزشکان، خودکشی بیش از سرطان در فرانسه جان افراد را می‌گیرد؛ اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع بیشتر چنین فاجعه‌ای اگر در دستور کار دولت و وزارت بهداشت قرار نگیرد، می‌تواند بحران خودکشی در فرانسه را بیش از هر زمان دیگری پررنگ کند.