کد خبر: ۲۰۸۶۳۹
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۵۰

چه گوشی‌هایی از نسل 4 فناوری شارژ سریع کوالکام پشتیبانی می‌کنند؟

هر چیپ ست بالارده ای که توسط کوالکام معرفی شود، از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می کند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ این تکنولوژی در طول سال های گذشته تکامل یافته است، بنابراین دور از انتظار نیست که تلفن های هوشمند این روزهای بازار موبایل که از جدیدترین چیپ ست های کوالکام استفاده می کنند، از فناوری شارژ سریع 4.0 یا 4.0+ (یا همان Quick Charge 4.0/4.0+) بهره ببرند.

کوالکام برای راحتی کار مصرف کنندگان و افرادی که می خواهند آخرین تکنولوژی از شارژ سریع را در گوشی هوشمند خود داشته باشند، لیستی تهیه کرده است و در آن اعلام کرده چه گوشی هایی از QC 4.0/4.0+ پشتیبانی می کنند. اگر شما هم مانند ما هیجان زده اید که بدانید کدام گوشی ها از آخرین فناوری شارژ سریع پشتیبانی می کنند، باید بدانید که نا امیدی بزرگی در راه است.

تنها یک دستگاه وجود دارد که کوالکام تأیید کرده است که به طور کامل با فناوری شارژ سریع 4.0/4.0+ سازگار می باشد، این گوشی تنها درصد بسیار کوچکی از بازار را به خود اختصاص داده است. اگر هنوز حدس نزده اید که گوشی مورد نظر چیست، پاسخ Razer Phone است. بله، تنها گوشی ریزر، تنها گوشی ای است که از جدیدترین قابلیت شارژ سریع کوالکام پشتیبانی می کند.

مطمئناً تا پایان سال 2018 دستگاه های بیشتری به این لیست اضافه خواهند شد که از جمله آنها می توان به پرچمدار آینده ال جی، G7 اشاره کرد. البته لازم به ذکر است که گوشی نوبیا Z17 شرکت ZTE با وجود آنکه از جدیدترین تکنولوژی شارژ سریع پشتیبانی می کند، توسط کوالکام به دلایلی که می توان حدس زد چیست، نادیده گرفته شده و نام آن در این لیست مذکور نیامده است.