کد خبر: ۲۰۸۷۴۸
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۹۰

تاخیر در ارائه شبکه های نسل 5G در چین/ تنش، در میان ایالات متحده و چین قطعا خطر بزرگی برای فناوری است!

به نظر می رسد تداوم تنش ها میان چین و ایالات متحده تبدیل به مانعی برای رشد شبکه های داخلی اینترنت شده است. موضوعی که می تواند کاربران و اپراتورها را توامان درگیر کند.تنش های ایالات متحده و چین بر سر مواضع فناوری، نقشی منفی در توسعه شبکه های اینترنت دارد .
به نظر می رسد تداوم تنش ها میان چین و ایالات متحده تبدیل به مانعی برای رشد شبکه های داخلی اینترنت شده است. موضوعی که می تواند کاربران و اپراتورها را توامان درگیر کند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ به نقل از سی ان بی سی، تنش های ایالات متحده و چین بر سر مواضع فناوری، نقشی منفی در توسعه شبکه های اینترنت دارد .

بنا بر اعتقاد یکی از تحلیلگران ارشد فناوری سی ان بی سی،  تنش های موجود بین  ایالات متحده و چین ضرباتی سنگین بر رشد داخلی بازار چین و به ویژه شبکه های ارتباطی وارد کرده است .

کالین مک کلم، رئیس موسسه  تحقیقات ارتباطات  آسیایی در این خصوص می گوید ؛ احتمالا شرکت های چینی تجربه های خود را به صورت محلی توسعه خواهند داد و  سعی می کنند این تخصص را از طریق صادرات نیز توسعه دهند.

با همه محدودیت ها، پکن در حال توسعه صنعت 5G  است و  شرکت هایی مانند هواوی و زد تی ای را به عنوان شرکت های پیشرو در حوزه فناوری تشویق می کند

افزون بر این ها برخی کارشناسان فناوری نظری مخالف دارند و معتقدند بعید به نظر می رسد که تنش های تجاری بر روند انتشار 5G  در چین تأثیر چندانی بگذارد.  

تداوم تنش ها بین ایالات متحده و چین به فناوری ضربه می زند/تاخیر در ارائه  شبکه های نسل  5G در چین

نسل پنجم  شبکه های تلفن همراه با هدف ارائه سریع داده ها و پهنای باند بیشتر برای حمل  اطلاعات وابسته به ترافیک وب استفاده می شود. بنابراین این روزها رقابت بر سر شبکه های اینترنت و توسعه این فضا به شدت داغ شده است. چرا که پیروزی در این حوزه به شرکت ها اجازه می دهد بر استانداردهای جهانی تاثیر بگذارند.

طی هفته گذشته، رویترز گزارش داد که دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا، قصد دارد تعرفه های اینترنت  را تا 60 میلیارد دلار برای واردات چین افزایش دهد و در نتیجه  بخش فناوری و ارتباطات را هدف قرار دهد. این امر به دنبال تصمیم دولت ایالات متحده برای جلوگیری از خرید شرکت برودکام وابسته به سنگاپور از کوالکام وابسته به ایالات متحده بود.

مسابقه بین چین و ایالات متحده در حوزه فناوری موضوعی تازه نیست، اما به نظر می رسد این تنش ها، وارد فازی آشکار تر و البته اصطکاکی تر شده است.