کد خبر: ۲۰۸۸۰۰
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۵۸

تلاش هکرهای 15 کشور برای اخلال در انتخابات ریاست جمهوری روسیه

روسیه، کشوری که خود به دخالت در انتخابات کشورهای دیگر از جمله آمریکا متهم شده، حالا از تلاش هکرهای خارجی برای ایجاد اخلال در روند انتخابات ریاست جمهوری این کشور خبر داده است.
روسیه، کشوری که خود به دخالت در انتخابات کشورهای دیگر از جمله آمریکا متهم شده، حالا از تلاش هکرهای خارجی برای ایجاد اخلال در روند انتخابات ریاست جمهوری این کشور خبر داده است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ مقامات رسمی مسکو مدعی شده اند که وب سایت کمیسیون انتخاباتی توسط هکرهایی با IP پانزده کشور مختلف مورد حمله قرار گرفته است.



بیانیه ای «الا پامفیلوا»، رییس ستاد انتخابات این کشور درباره این حملات توسط آژانس های خبری «اسپوتنیک» و «تاس» منتشر شده است:

بین ساعت 2 تا 5 صبح روز انتخابات هکرها حملات از طریق حملات «محروم سازی از سرویس توزیع شده» یا DDoS حجم عظیمی داده از IPهای مختلف را به سرور وب سایت انتخابات فرستاده اند تا سرویس دهی عادی آن به کاربرانش دچار اختلال شده و از دسترس خارج شود.

هدف این هکرها از حمله به سرورهای روسی چندان مشخص نیست چرا که پیش از انتخابات اصلی ترین رقیب پوتین به نام «الکسی ناوالنی» از شرکت در این رقابت محروم شده بود و رییس جمهور کنونی رقیب قدری پیش روی خود نمی دید.
پیش از این مسکو به تلاش برای دخالت در انتخابات و اخلال در دموکراسی 20 کشور در سراسر دنیا با استفاده از حملات سایبری و جنگ اطلاعاتی متهم شده بود.

کنگره آمریکا در ماه های گذشته کرملین را به تلاش برای دخالت در 19 کشور اروپایی از اسکاندیناوی و بالتیک گرفته تا بریتانیا و فرانسه متهم کرده بود.

بر این اساس آژانس تحقیقات اینترنتی روسیه از سال 2013 در حال همکاری با دولت این کشور بوده و با ورود به تجارت های مختلف، فعالیت های واقعی خود را پوشانده است. این آژانس صدها نفر را به استخدام خود درآورده و از آنها برای به راه اندازی «جنگ اطلاعاتی علیه ایالات متحده آمریکا» استفاده کرده است.