کد خبر: ۲۰۸۸۴۵
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۲۲

ناامیدی هنرمند سرشناس از بهبود شرایط موسیقی در ایران

رییس شورای عالی خانه موسیقی معتقد است با توجه به اتفاقات ناخوشایندی که طی سال های اخیر برای موسیقی افتاده نمی توان انتظار چندانی از فعالیت ها و تولیدات این عرصه در سال جدید داشت.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ فرهاد فخرالدینی آهنگساز، رهبر ارکستر و ریس شورای عالی موسیقی در پاسخ به پرسشی مبنی بر آرزوها و دغدغه های خود در حوزه موسیقی طی سال ۹۷ گفت: به اعتقاد من موسیقی ایران در این سال ها تفاوت چندانی نداشته که من بخواهم درباره انتظارات و امیدهایم در سال جدید مساله ای را عنوان کنم. متاسفانه برخی از عملکردها نشان داده که دیگر نباید انتظار چندانی از دورنمای موسیقی کشورمان داشت به همین جهت شخصا هیچ امیدی به بهبود شرایط ندارم اما امیدوارم سال آینده شاهد اتفاقات خوبی در عرصه موسیقی باشیم.

او ادامه داد: اصلا دوست ندارم در آستانه سال نو از موضوعی اظهار تاسف کنم اما موسیقی واقعا در شرایطی نیست که بخواهم برای آن در سال ۹۷ دورنمایی را تصور کنم. به هر حال برای تمامی اهالی شریف موسیقی که در این سال ها با تمام مشکلات و مصائب مشغول به تولید آثارشان بودند آرزوی سلامتی دارم و امیدوارم سال ۹۷ دربرگیرنده روزهای خوشی برای آنها باشد.

این آهنگساز مطرح موسیقی ایرانی تصریح کرد: شنیدن یک موسیقی خوب نیازی ضروری است که هیچ گاه هم تعطیل نمی شود در این راه، مردم و مخاطبان موسیقی خوب و ارزشمند هم می دانند که باید به چه نوع موسیقی گوش دهند که خوشبختانه هر روز هم به تعداد آنها افزوده می شود. امیدوارم در سال پیش رو شرایط بالاخره به گونه ای هدایت شود که دیگر شاهد اتفاقات بد در حوزه موسیقی نباشیم. به هر ترتیب من آنچه را لازم بود گفتم و فقط در سال جدید، هم برای هنرمندان و فعالان موسیقی و هم به خبرنگاران تلاشگر این حوزه آرزوی موفقیت دارم و دعا می کنم سال جدید برای همه ما سال سلامتی باشد.

فخرالدینی در پایان درباره زمان انتشار کتاب جدید خود گفت: کتاب جدیدم مدت زیادی است که تمام شده و حتی قرار بود که تا پیش از پایان سال منتشر شود اما با توجه به اینکه در صفحه بندی مواردی پیش آمد و من نیز در سفر خارج از کشور بودم بنابراین کمی انتشار آن به تعویق افتاد به همین جهت فکر می کنم ظرف سه ماه آینده شاهد انتشار آن باشیم. این کتاب با عنوان «زیر گنبد مینا» یا «گنبد مینا» برای علاقه مندان موسیقی ایرانی ارایه خواهد شد.