کد خبر: ۲۰۸۸۵۰
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۱۳

اپل درصدد تولید نمایشگر MicroLED به‌صورت مستقل است

بلومبرگ با انتشار گزارشی به نقل از منابع نزدیک به اپل، اعلام کرده که این کمپانی در حال توسعه‌ی زیرساخت‌های مورد نیاز برای تولید پنل‌ MicroLED است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ اپل در سال ۲۰۱۴ در سکوت خبری اقدام به تصاحب کمپانی LuxVue کرد. لوکس‌وو از جمله‌ی کمپانی‌هایی است که در حوزه‌ی نمایشگر‌ میکرو‌ ال‌ای‌دی کار می‌کند. بنابر گزارش بلومبرگ که برگرفته از اطلاعات منابعی است که اسمی از آن‌ها برده نشده، اپل سرمایه‌گذاری گسترده‌ای برای تولید پنل‌ میکرو ال‌ای‌دی انجام می‌دهد، پنل‌ میکرو ال‌ای‌دی جزو فناوری‌هایی است که مصرف انرژی را به‌مراتب کاهش می‌دهند. به نظر می‌رسد اپل در نظر دارد با تولید نمایشگر‌ میکرو ال‌ای‌دی، از این ماژول‌ در آیفون و اپل‌ واچ‌ استفاده کند.

پنل‌ میکرو‌ ال‌ای‌دی نیز نظیر پنل‌ اولدی که در آیفون ۱۰ و اپل واچ مورد استفاده قرار می‌گیرد، نیازی به وجود نور پس‌زمینه ندارد؛ از این‌ رو کنتراست تصویر در این نمایشگر بسیار بهتر از ال‌سی‌دی است. همچنین باید به مصرف بسیار پایین انرژی توسط پنل‌ میکرو‌ ال‌ای‌دی اشاره کرد. با وجود تمام برتری‌هایی که در نمایشگر‌ میکرو ال‌‌ای‌دی وجود دارد، فرایند ساخت این پنل‌ بسیار دشوار است؛ به‌طوری که حتی اپل در مقطعی پروژه‌ی خود را برای تولید این نوع نمایشگر‌ متوقف کرد.

این اولین باری نیست که اپل تلاش می‌کند تا یکی از ماژول‌های اصلی مورد نیاز خود را به‌صورت مستقل تولید کند. اپل موفق شده است در سال‌های اخیر تراشه‌های مورد نیازش را به‌صورت اختصاصی طراحی کند و به سایر کمپانی‌ها وابسته نباشد. در صورتی که کوپرتینویی‌ها بتوانند پنل‌های میکرو ال‌ای‌دی اختصاصی خود را تولید کنند، باید شاهد ضربه‌ی بزرگی به کمپانی‌هایی نظیر سامسونگ و ال‌جی باشیم که نیاز این کمپانی را تأمین می‌کنند.

فرایند پیچیده‌ی تولید میکرو‌ ال‌ای‌دی باعث شده است این پنل‌ها هنوز به‌صورت تجاری وارد بازار نشود. هر پیکسل در میکرو ال‌ای‌دی از وجود سه ساب‌پیکسل بهره می‌برد. انتظار می‌رود سامسونگ در ماه آگوست سال جاری میلادی اولین تلویزیون مبتنی بر پنل میکرو ال‌ای‌دی را راهی بازار کند.

بر اساس شایعه‌های منتشرشده، اپل سال گذشته موفق شده است اولین نمونه‌ی اولیه نمایشگر میکرو ال‌ای‌دی برای اپل واچ را تولید کند. این پروژه که با نام T159 شناخته می‌شود، توسط مهندسانی که در کارخانه‌ی سانتاکلارا کار می‌کنند، توسعه یافته است. انتظار می‌رود در سال‌های آینده شاهد عرضه‌ی محصولات اپل مبتنی بر پنل‌ میکرو ال‌ای‌دی تولید این شرکت باشیم.