کد خبر: ۲۰۸۸۹۷
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۸۴۶

چند راه حل برای زمانی که گوشی هوشمندتان روشن نمی شود

حتی اگر شما یک کاربر حرفه‌ای نیز باشید، ممکن است گاهی دچار مشکلاتی فراتر از سطح مهارت خود شوید، مشکلی همانند روشن نشدن گوشی موبایل. بنابراین امروز را به بررسی دلایلی که موجب روشن نشدن گوشی است اختصاص داده‌ایم.
حتی اگر شما یک کاربر حرفه‌ای نیز باشید، ممکن است گاهی دچار مشکلاتی فراتر از سطح مهارت خود شوید، مشکلی همانند روشن نشدن گوشی موبایل.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ بنابراین امروز را به بررسی دلایلی که موجب روشن نشدن گوشی است اختصاص داده‌ایم.



آیا شارژ دارد؟
این فقط یک شوخی است، اما اگر واقع بین باشیم گاهی شده که فراموش کنیم پس از استفاده زیاد یادمان برود گوشی موبایل را به شارژر متصل کنیم. برای مثال هنگام پرواز یا در طول سفر ممکن است از گوشی خود به عنوان یک وسیله سرگرمی استفاده کنید و تمام شارژ آن را مصرف کنید، اما در عین حال نتوانید آن را پس از اتمام باتری شارژ کنید. اگر باتری گوشی شما کاملا تخلیه شده باشد، برای اینکه گوشی روشن شود باید تا چند دقیقه‌ای آن را به شارژر متصل کنید. پس اگر گوشی خود را به شارژر متصل کردید و عکس العملی از آن ندیدید، کمی صبر کنید: شاید باتری کاملا خالی است.

گوشی روشن است اما صفحه نمایش آن نه!
این هم مشکل بعدی است که ممکن است برای هر کسی پیش بیاید. ساده‌ترین راه برای بررسی آن اجبار گوشی به خاموش شدن است، برای این کار دکمه پاور را برای مدت طولانی نگه دارید تا گوشی خاموش و روشن شود. راه تشخیص هم شنیدن صدای بوت یا لرزش دستگاه است. اگر همچنان صفحه نمایش شما روشن نمی‌شود ممکن است مشکل از درایو صفحه‌نمایش باشد، یا اینکه صفحه‌نمایش به کلی از کار افتاده باشد، برای حل این مشکل بهتر است گوشی خود را به دست تعمیرکاران بسپارید.

آیا تلفن خود را انداخته‌اید؟ آیا تلفن شما خیس شده است؟
این دو اتفاق از شایع‌ترین علت‌های خاموش شدن گوشی هستند، اگر گوشی شما خیس شده باشد یا اینکه از دستان شما افتاده باشد ممکن است دچار مشکلاتی شود. تلاش برای روشن کردن گوشی خیس شده ممکن است سبب ایجاد اتصالات کوتاه شود و در نهایت سادگی گوشی شما را به کلی از کار بیاندازد. در صورتی که هنوز اقدام به روشن کردن آن نکرده‌اید سعی کنید قبل از استفاده مجدد آن را به کلی خشک کنید، ولی اگر بعد از خیس شدن گوشی برای روشن کردن آن اقدام کردید اما دستگاه عکس العملی از خود بروز نداد، احتمالا گوشی شما دچار مشکل سخت افزاری شده و یک یا چند قطعه آن سوخته است.

کرش و ریستارت مداوم قبل از خاموشی
اگر قبل از خاموشی به موارد عجیب و غریبی مانند هنگ، کرش و ریستارت مداوم برخورد کردید، احتمالا مشکل به سیستم‌عامل گوشی برگردد، بنابراین بهتر است آن را به جدیدترین نسخه پایدار فلش کنید. فراموش نکنید که قبل از فلش کردن بهتر است از اطلاعات خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید. همچنین شما می‌توانید از هارد ریسیت یا همان برگشت به تنظیمات کارخانه نیز استفاده کنید، شاید همین کار ساده این مشکل شما را حل کند. اگر فلش کردن گوشی نیز برای شما پیچیده است می‌توانید آن را به یک دوست کار بلد یا یک تعمیرکار بسپارید.

باتری گوشی پف کرده است؟
خب، باتری تامین کننده اصلی نیروی مورد نیاز گوشی شما است و کاملا منطقی است که اگر باتری گوشی شما خراب شود، دیگر گوشی نیز روشن نخواهد شد. باتری‌ها به تدریج و در طول یک دوره طولانی قدرت خود را از دست می‌دهند و این حالت معمولا با پف کردن یا پاره شدن لایه رویی باتری مشخص می‌شود، اما گاهی نیز مشاهده شده که این مشکلات به صورت یکباره و سریع اتفاق افتاده است. اگر گوشی شما امکان دسترسی به باتری را فراهم کرده بهتر است باتری را نیز از این نظر بررسی کنید و ببینید که آیا تغییر فرم داده است یا خیر. در نهایت باتری قدیمی را دور بیاندازید و یک باتری جدید بخرید و همچنان از کار با گوشی خود لذت ببرید.

فقط لوگو را می‌بینید؟
این مشکل در واقع به این صورت است که گوشی شما روشن می‌شود ولی از صفحه بوت تکان نمی‌خورد، به این معنا که گوشی شما به راحتی و مثل همیشه روشن می‌شود اما پس از نمایش لوگو مربوطه قفل کرده و به مرحله بعد نمی‌رود. یکی از راه حل‌های ساده این است که گوشی خود را به تنظیمات کارخانه برگردانید و در نهایت هم می‌توانید اقدام به فلش یک رام دیگر بکنید. اگر این دو راه حل مشکل شما را حل نکرد، احتمالا گوشی شما بریک شده است.