کد خبر: ۲۰۹۰۵۰
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۲۲۳

دستمزد نجومی مجریان صدا و سیما لو رفت!

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که برای اجرای برنامه، مراسم و… نیاز به یک مجری داشته باشید و همواره یکی از سوالاتی که در ذهن حاضران آن برنامه متبادر می‌شود، این است، مجری برای این اجرا چقدر دستمزد می‌گیرد؟
رضا رشیدپور با 12 میلیون، علی ضیا 10 میلیون، احسان کرمی با 5 میلیون، محمودرضا قدیریان با 3 میلیون، حسین رفیعی با 4 میلیون و نیما کرمی با 4 میلیون برای هر اکران دانشجویی دستمزد دریافت می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که برای اجرای برنامه، مراسم و… نیاز به یک مجری داشته باشید و همواره یکی از سوالاتی که در ذهن حاضران آن برنامه متبادر می‌شود، این است، مجری برای این اجرا چقدر دستمزد می‌گیرد؟



چندی پیش یکی از دانشجویان دانشگاه‌های معتبر کشور طی تماسی با پایگاه خبری انصاف نیوز سوژه‌ی جالبی را برای پیگیری گزارش داد.

ماجرا از این قرار بود که مسوول برگزاری برنامه در آن دانشگاه برای اجرای برنامه‌ای ناگزیر به تماس یا دعوت از برخی مجریان مطرح صدا و سیما شده بود؛ او گفت: در جریان این گفت‌و‌گوها، با اعداد و ارقام قابل توجه و گاه برخوردهای خاص مواجه شدم.

بر این اساس خبرنگار فرهنگی انصاف نیوز برای پیگیری موضوع با تعداد زیادی از فعالان حوزه‌ی اجرا تماس گرفت. نکته جالب و البته حایزاهمیت در این میان این بود که اطلاعات و نوع برخورد تعدادی از مجریان با آنچه آن دانشجو تشریح کرده بود، متناقض بود.

به طوری که در برخی موارد حتی مجریان صاحب‌نام وقتی متوجه رسانه شدند، یا از ادامه‌ی گفت‌وگو انصراف دادند، تعدادی همان ابتدا گوشی را قطع کردند و برخی دیگر، ارقامی که به عنوان نرخ اجرا بیان کردند، با واقعیتی که پیش از آن خودشان به دانشگاه اعلام کرده بودند، همخوانی نداشت! این تماس‌ها گزارشی سه قسمتی شد که قسمت نخست آن را در ادامه می‌خوانید:
اولین مجری که به سراغش رفتیم، «رضا رشیدپور» بود که در حال حاضر برنامه‌ی زنده «حالا خورشید» را از شبکه سه روی آنتن می‌برد. خبرنگار انصاف نیوز با خانم «شام‌بیاتی»، مدیربرنامه‌ی او تماس گرفت و در رابطه با میزان دستمزد این مجری برای هر اجرا پرس و جو کرد که پاسخ داد: «باید با آقای رشیدپور در این مورد هماهنگ کنم. متاسفانه اجازه‌ی اعلام میزان دستمزد آقای رشیدپور برای اجرای برنامه­‌ها را ندارم، اما می‌­توانم با خودشان هماهنگ کنم که اگر تایید کرد خدمتتان اعلام ­کنم.»

این درحالی بود که خانم شام‌بیاتی در پاسخ به یکی از دانشجویان که برای دعوت از رضا رشیدپور در یکی از دانشگاه‌ها پیگیر شده بود، گفت: مبلغ ثابت آقای رشیدپور در تمام قراردادهایی که می‌­بندد، ۱۲میلیون تومان و هر برنامه بین یک تا چهار ساعت است.

سیدعلی ضیا
«سیدعلی ضیا»، متولد ۲۶ شهریور ۱۳۶۴ در کاشان و یکی از مجری‌های مطرح برنامه‌های صدا و سیماست. وقتی یکی از دانشجویان دانشگاه‌­های تهران برای اجرای یک برنامه در دانشگاه با «توکلی»، مدیربرنامه­‌های ضیا تماس گرفت، او، دستمزد ۱۰ میلیون تومانی برای تهرانی‌ها اعلام کرد و در عین حال گفت که این مبلغ برای برنامه‌های دانشگاهی متفاوت است.

او در پاسخ به این پرسش که «کمترین میزان دستمزدی که برای اجرای یک برنامه‌ی دانشگاهی گرفتید، چقدر بوده است؟»، گفت: شش میلیون تومان!

اما توکلی این توضیحات را به یک دانشجو داده بود و زمانی که خبرنگار انصاف با او تماس گرفت و همین موضوع را مطرح کرد، اظهار کرد که باید پرسش‌تان را در قالب یک درخواست کتبی ایمیل کنید تا پاسخ دریافت کنید!

احسان کرمی
میزان دستمزد را از «احسان کرمی» جویا شدیم و پرسیدیم: برای اجرای یک برنامه‌ی دانشجویی چقدر دریافت می‌کنید؟ که پاسخ داد: «لزومی ندارد پاسخ بدهم.»

این در حالی بود که «احسان کرمی» در مواجهه با تماس یکی از دانشجویان که برای اجرای برنامه‌­ای در یکی از دانشگاه‌­ها از او دعوت کرد، درباره‌ی میزان دستمزدش دو قیمت متفاوت داد و گفت: اگر خود دانشگاه بخواهد برنامه را بگیرد و به هر شکلی اسپانسر داشته باشد، هشت میلیون تومان می­‌گیرم، اما اگر هزینه را خود دانشجویان بدهند پایین‌­تر حساب کرده و پنج میلیون تومان!

بهمن هاشمی
یکی از این مجریان که دانشجوی آن دانشگاه با او تماس گرفته بود، «بهمن هاشمی» بود و نکته‌ی جالب درباره‌ی نرخ ارایه شده‌ی اجرا از سوی او به خبرنگار انصاف نیوز، یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بیش از رقمی بود که به فرد دانشجو اعلام کرده بود؛ موضوعی که در رابطه با برخی دیگر، عکس آن بود؛ یعنی رقمی که به خبرنگار عنوان کردند، کمتر از نرخی بود که برای اجرای برنامه به دانشگاه داده بودند.

متن گفت‌وگوی انجام شده با «بهمن هاشمی»، مجری نام‌‌آشنای صدا و سیما در پی آمده است:
سلام آقای هاشمی روزتان بخیر!
بهمن هاشمی: سلام ارادت دارم
یک سوال داشتم: برای اجرای یک برنامه در دانشگاه چقدر دستمزد می‌گیرید؟
بستگی دارد چه دانشگاهی است؛ آزاد یا دولتی؟
مگر فرقی هم می‌کند؟
بالاخره آزاد پول خوبی می‌گیرد ماشالله!
دولتی چقدر می‌گیرید، آزاد چقدر؟!
بهمن هاشمی: من برای دولتی ۶ میلیون تومان و برای آزاد هفت!
فرق می‌کند دانشجو برگزار کند یا دانشگاه؟
یک وقتی یک مجری می‌آورید مثل آقای رشیدپور ۱۵ میلیون می‌گیرد، اسمش را استفاده می‌کنید. یک وقتی هم مرا انتخاب می‌کنید که فضا را شاد نگه دارم. من وقتی باشم ادعا می‌کنم اگر هیچ آیتمی هم نیاید نمی‌گذارم آن مجلس بیفتد. بستگی دارد به میل شما!
من بلدم فضا را شاد نگه دارم، اما زمانی که شما می‌خواهید برنامه رسمی باشد و بر محور گفت‌وگو، جلسه و … باشد، همکاران دیگر مانند آقای ضیا و رشیدپور هستند.

وقتی فضای شادی باشد، می‌شود ۱۰ میلیون تومان بدهید به «ماهی صفت» بیاید جوک بگوید که البته من هم آن جوک‌ها را می‌گویم. یا ۱۰ میلیون تومان بدهید آقای ریوندی بیاید شعر بخواند، جوک بگوید که باز هم من این کارها را می‌کنم، یعنی سعی می‌کنم به تنهایی فضا را شاد کنم.

این قیمت برای دانشگاه‌های تهران با شهرستان متفاوت است؟
فرقی نمی‌کند حالا شهرستان برای هر جایش که باشد ۷٫۵ میلیون تومان می‌روم، یعنی امسال افزایش دادم و هفت و نیم کردم؛ سال قبل، ۶ و نیم بود. وقتی که بدون واسطه باشد به نفع شماست و شاید هفت تومان هم بیایم، اما وقتی واسطه باشد بطور قطع یک چیزی طرف می‌خواهد.

محمودرضا قدیریان
«مهدی ساعی»، مدیر برنامه‌ی «محمودرضا قدیریان» درباره‌ی میزان دستمزد این مجری در یک برنامه‌ی سه ساعته در یکی از دانشگاه‌های تهران، عنوان کرد: سه تومان می‌شود؛ اگر اوکی بود اطلاع بدهید تا رزرو کنم!

او گفت: چهار میلیون تومان خارج از دانشگاه بدون نوازنده است و اگر نوازنده بخواهید ۳۰۰ هزار تومان اضافه می‌شود، اما برای دانشجویان سه میلیون تومان!

حسین رفیعی
«حسین رفیعی» نیز درباره‌ی شرایط حضورش برای اجرای یک برنامه در دانشگاه، گفت: می­‌آیم اجرا می­‌کنم و یک مبلغی دستمزد است که اگر به توافق برسیم و باقی موارد…!
او درباره‌ی میزان دستمزدش هم گفت: من برای هر برنامه‌­ای که الان برای ارگان­‌هایی مثل دانشگاه­‌ها و مدارس و… می­‌روم چهار میلیون تومان دریافت می‌کنم.

برای اجرای یک برنامه در دانشگاه، آقای حسین رفیعی چقدر دستمزد می­‌گیرند؟
برای چه زمانی؟! هر برنامه­‌ی استیجی را بیرون نمی­‌روم و بیشتر برنامه­‌های ارگانی که بیشتر توافقی است و سقف برنامه­‌هایی که می‌­روم بین چهار تا چهار و نیم میلیون است و بستگی دارد برنامه چقدر باشد، چه زمانی باشد، چه ساعت و تاریخی باشد. برنامه‌­های دانشجویی بوده یا گفتند بودجه‌­ای نداریم و همین‌طوری همت عالی رفتیم یا مثلا خودشان یک کادویی در نظر گرفتند و دادند؛ منتها میانگین دستمزد اجراهای اینچنینی بین چهار تا پنج میلیون است.

در دانشگاه اجرا داشتید که چهار میلیون تومان گرفته باشید؟
بله! همین الان که شما با من تماس گرفتید دانشکده بهداشت برنامه داشتم و چهار میلیون تومان دستمزد گرفتم.

نیما کرمی
«نیما کرمی»، درباره‌ی میزان دستمزد خود را برای اجرای یک برنامه گفت: نمی‌دانم بودجه‌ی شما چطوری است؛ اما بطور معمول شش میلیون تومان!، هر چند برای دانشگاه فرق می­‌کند؛ از یک تا شش میلیون تومان متغیر است.

به چه چیزهایی بستگی دارد؟
خیلی چیزها! خیریه باشد یا نباشد؛ ممکن است رایگان برویم، اما اگر برند تبلیغاتی است، شش میلیون تومان می­‌گیریم.

تا بحال در یکی از دانشگاه­‌های تهران اجرا داشتید؟
برنامه زیاد می‌رویم ،یادم نیست! دنبال قیمت هستید که چیکار کنید؟
برای گزارشی که در رابطه با دستمزد مجریان می­‌خواهیم بنویسیم!
درگیر این که دانشگاه است یا خیر نیستیم. معیارهایی که برایشان تخفیف بخورد این است: در آن رفاقت و ادب باشد، تاثیر دارد. یکی تماس می­‌گیرد اینقدر بی‌ادبانه صحبت می‌کند که دوست نداری تخفیف بدهی، اسپانسر داشته باشد قیمت می­‌رود بالا، نداشته باشد قیمت می­‌آید پایین! یک جایی خصوصی باشد قیمت می­‌رود بالا و...