کد خبر: ۲۰۹۱۱۴
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۵۳۵

سرنوشت تلگرام چه می‌شود؟

ابوالحسن فیروزآبادی‌ درخصوص برنامه‌های شورای عالی فضای مجازی برای اعتمادسازی نسبت به امنیت پیام‌رسان‌های داخلی در پی تایید خبر فیلتر احتمالی تلگرام، گفت: شورا صلاح مردم را در استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی می‌بیند چراکه می‌توان از آن‌ها انتظار، توقع و مسئولیت داشت.
دبیر شورای عالی فضای مجازی معتقد است اگر تلگرام بدون اعلام موقت بودن، فیلتر شود بسیاری از افراد به سمت پیام‌رسان‌های داخلی خواهند رفت.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ ابوالحسن فیروزآبادی‌ درخصوص برنامه‌های شورای عالی فضای مجازی برای اعتمادسازی نسبت به امنیت پیام‌رسان‌های داخلی در پی تایید خبر فیلتر احتمالی تلگرام، گفت: شورا صلاح مردم را در استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی می‌بیند چراکه می‌توان از آن‌ها انتظار، توقع و مسئولیت داشت.



توصیه به شهروندان؛ از یک پیام‌رسان بومی به موازات تلگرام استفاده کنند

دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به اینکه استفاده از پیام‌رسان‌های خارجی مانع حمایتِ حاکمیت از شهروندان در صورت ایجاد مشکلی خواهد شد، افزود: توصیه ما به طور مکرر به شهروندان، مهاجرت به صورت اختیاری از پیام‌رسان‌های خارجی به داخلی است یا حداقل استفاده از یک پیام‌رسان بومی به صورت موازات در کنار شبکه‌های اجتماعی خارجی است که این توصیه به افراد فعال در حوزه کسب و کار و تولید محتوای معنوی بیشتر است.

درخواست از پیام‌رسان‌های داخلی؛ افزایش اعتماد کاربران و کیفیت شبکه‌های خود

وی با بیان اینکه در شرایط عادی رویکرد شورا صرفا دعوت مردم به سمت پیام‌رسان‌های داخلی است، اضافه کرد: از پیام‌رسان‌های داخلی خواسته شده علاوه بر افزایش توانمندی‌های خود، در راستای افزایش اعتماد کاربران به این پیام‌رسان‌ها تلاش کنند.

افزایش 5 برابری ظرفیت پیام‌رسان‌های داخلی

فیروزآبادی ‌با بیان اینکه ظرفیت پیام‌رسان‌های اخیر در سه ماه اخیر دو برابر شده است و تا یک ماه آینده این ظرفیت سه برابر خواهد شد، اضافه کرد: با توجه به افزایش این ظرفیت‌ها بخش قابل توجهی از کاربران ایرانی ازسوی پیام‌رسان‌های داخلی پوشش داده خواهند شد.

امید مردم به بازگشت تلگرام در زمان فیلترینگ آن، استقبال از پیام‌رسان‌های داخلی را کاهش داد

وی همچنین درخصوص نتیجه پایش صورت گرفته در پی فیلترینگ چند ماه گذشته شبکه مجازی تلگرام مبنی بر اینکه پیام‌رسان‌های داخلی تا چه میزان مورد استقبال مردم قرار خواهد گرفت، افزود: متاسفانه میزان استقبال از پیام‌رسان‌های داخلی به علت ناشناخته بودن و عدم آمادگی آن‌ها و امید مردم به بازگشت تلگرام در پی اعلام موقت بودن فیلتر بسیار پایین بود.

تلگرام فیلتر شود، مردم به سمت پیام‌رسان‌های داخلی می‌روند

دبیر شورای عالی فضای مجازی اضافه کرد: اکنون اگر تلگرام بدون اعلام موقت بودن، فیلتر شود بسیاری از افراد به سمت پیام‌رسان‌های داخلی خواهند رفت.