کد خبر: ۲۰۹۱۹۲
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۱۷

زمینه‌سازی آمریکا برای ایجاد سرزمین جدید برای داعش

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بعد از حضور آمریکا در افغانستان هم تعداد گروه‌های تروریستی و هم میزان قاچاق مواد مخدر از این کشور افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ به نقل از دفتر نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس، سید حسین نقوی‌حسینی به تحلیل چرایی حضور آمریکایی‌های در افغانستان و افزایش نیروهای نظامی در این کشور پرداخت و اظهار کرد: بعد از اشغال شوروی سابق و مبارزات مردم و مهاجرت میلیونی، شوروی فرو پاشید و در نهایت دولت قانونی افغانستان شکل گرفت.

وی به حضور آمریکایی‌ها در افغانستان بعد از فروپاشی شوروی اشاره و بیان کرد: دیرزمانی نبود که دولت مستقل افغانستان شکل گرفت که ناگهان شاهد تهاجم آمریکا به منطقه به بهانه حادثه تروریستی 11 سپتامبر بودیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: استدلال آنها از این حضور نظامی این بود که طالبان، القاعده و سایر گروه های تروریستی اینجا فعال هستند و جامعه جهانی را به خطر انداخته‌اند، بنابراین با این بهانه افغانستان را اشغال کرده و هم‌اکنون تسلط کامل بر آن و حتی سیاست‌های داخلی این کشور دارند.

وی ادامه داد: اکنون که عملکرد آمریکا در قبال حضور در افغانستان را بررسی می‌کنیم شاهدیم که گروه‌های تروریستی چند برابر شده و آثار منفی آن هم در افغانستان و هم در کشورهای همسایه مشاهده می‌شود.

نقوی‌حسینی اضافه کرد: از سوی دیگر تولید مواد مخدر و قاچاق آن نیز ده‌ها برابر شده که نشان می‌دهد نه تنها آمریکایی‌ها نتوانسته‌اند تروریسم و افراطی‌گری را در افغانستان کاهش دهند بلکه آنها را افزایش نیز داده‌اند.

وی بیان کرد: همچنین آمریکایی‌ها باعث تقویت و افزایش گروه‌های تروریستی شده و در حال حاضر در حال آماده‌سازی زمینه برای ایجاد سرزمین جدیدی برای داعش هستند تا همان اقدامات خشونت‌آمیز ضدبشری ادامه یابد.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس در پایان متذکر شد: امروز حوزه مواد مخدر تبدیل به چاه نفت دوم آمریکایی‌ها شده است، بنابراین آمریکا افغانستان را به عنوان پایگاه و مأمن تروریست‌ها و مواد مخدر در همین شرایط نگاه می‌دارد.