کد خبر: ۲۰۹۳۲۱
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۸۲۹

زمان اجرای طرح رجیستری تمام گوشی‌های سامسونگ مشخص شد

عبدالمجید اجتهادی، مدیرکل مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی اظهار کرد: از نظر تعداد فراوانی گوشی‌های موجود در کشور، برند سامسونگ رتبه اول را داراست.وی با بیان اینکه طرح رجیستری شامل گوشی‌های سامسونگ هم می‌شود، افزود: تا پایان فروردین ماه سال 97 تمام گوشی‌های سامسونگ شامل طرح رجیستری می‌شوند.
عبدالمجید اجتهادی، مدیرکل مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی اظهار کرد: از نظر تعداد فراوانی گوشی‌های موجود در کشور، برند سامسونگ رتبه اول را داراست.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ وی با بیان اینکه طرح رجیستری شامل گوشی‌های سامسونگ هم می‌شود، افزود: تا پایان فروردین ماه سال 97 تمام گوشی‌های سامسونگ شامل طرح رجیستری می‌شوند.

مدیرکل مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی گفت:‌ با رجیستری شدن گوشی‌های سامسونگ، تعداد پرونده‌های قاچاق گوشی‌های تلفن همراه سامسونگ کاهش خواهد یافت.
اجتهادی تصریح کرد: به شهروندان توصیه می‌شود که فریب ادعای برخی از فروشندگان مبنی بر اینکه گوشی‌های فروخته شده به شما را ثبت و رجیستری خواهند کرد را نخورند.

اجرای طرح ثبت و شناسه دار کردن گوشی های وارداتی به کشور با هدف جلوگیری از قاچاق موبایل در بازار، حمایت از حقوق مصرف کننده و ارائه خدمات پس از فروش، از مهرماه سال ۹۶ با تشکیل کمیته ای متشکل از وزارت ارتباطات، وزارت صنعت، گمرک و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز آغاز و پیش بینی شد که تا پایان امسال این بازار عاری از گوشی قاچاق شود.

تا پیش از اجرای این طرح و طی ۱۰ سال اخیر، بالغ بر ۹۰ درصد گوشی هایی که وارد کشور می شد از مبدا غیر رسمی و به صورت قاچاق بود که این موضوع علاوه بر ضرر و زیانی که برای کشور داشت، مشکلات بسیاری را نیز برای خریداران این کالا ایجاد کرده بود.