کد خبر: ۲۰۹۵۹۲
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۴۴

چگونه کانال تلگرام بسازیم؟

تلگرام را می‌توان به جرأت بهترین و تاثیرگذارترین پیام‌رسان موجود برای پلت‌فرم‌های مختلف دانست که در هر آپدیت، ویژگی‌های جدیدی را به کاربران ارایه می‌دهد. کانال یا همان چنل تلگرام یکی از این قابلیت‌های بسیار جذاب بوده که با معرفی آن، استقبال بی نظیر کاربران را در بر داشته است. در ادامه مطلب شما را با نحوه ساخت کانال تلگرام آشنا می‌کنیم. همراه ما باشید.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ کانال تگلرام در واقع شباهت زیادی به یک صفحه وب در اینترنت دارد؛ شما در کانال خود مطالب مورد نظر‌تان را منتشر می‌کنید و این امکان را به دیگر کاربران می‌دهید تا از پست‌های شما استفاده کنند. پست‌های قرار گرفته در کانال می‌توانند به صورت متن و انواع فایل‌های مختلف قابل پشتیبانی تلگرام باشند.

برای ساخت کانال تلگرام مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید:

آخرین نسخه تلگرام را از گوگل پلی و یا اپ استور، دانلود و نصب نمایید.

برنامه را باز کرده و با کلیک بر روی آیکون مشخص شده، منوی آپشن را باز کنید.
بر روی New Channel کلیک کنید.

در این مرحله باید نام چنل، اطلاعات مربوط به آن و تصویر پروفایل را انتخاب نمایید.
بر روی آیکون تیک کلیک کنید.

در صفحه جدید باید نوع کانال تگرام خود را انتخاب کنید. Private Channel برای چنل شخصی و Public Channel برای چنل عمومی استفاده می‌شود. در بخش Link، آدرس اینترنتی چنل تلگرام شما قرار می‌گیرد.

بر روی آیکون تیک کلیک کنید.

در صفحه جدید، افراد اولیه‌ای را که می‌خواهید در کانال عضو باشند، از لیست مخاطبین انتخاب کرده و بر روی تیک کلیک کنید تا چنل تلگرام شما ساخته شود.

برای ساخت کانال تلگرام و مدیریت آن به نکات زیر توجه کنید:

تفاوت کانال عمومی با شخصی به این صورت بوده که در نوع عمومی، همه افراد به راحتی می‌توانند با استفاده از نوار جستجو و یا پیام‌های فوروارد شده، به کانال شما دسترسی داشته باشند. در چنل خصوصی چنین چیزی ممکن نبوده و تنها راهی دسترسی افراد دیگر و عضویت در ‌آن، استفاده از لینکی است که به صورت انحصاری برای کانال شما به صورت خودکار ایجاد می‌شود.

اگر کانال تلگرام شما عمومی باشد، می‌توانید لینک دلخواه خود را برای آن بسازید، در غیر این صورت، لینک چنل تلگرام خصوصی توسط تلگرام ساخته می‌شود.

دقت کنید لینکی که برای کانال عمومی خود وارد می‌کنید، به عنوان آیدی کانال با @، قابل استفاده است.

کاربران دیگر می‌توانند توسط لینک، پیام فوروارد شده، آیدی کانال و از بخش نوار جستجو به کانال شما دسترسی داشته باشند و از این طریق عضو آن شوند.

امکان تغییر دادن اطلاعات، تبدیل آن به نوع عمومی و یا خصوصی، تغییر لینک، نمایش نام فرد پست کننده، حذف، افزودن ادمین جدید، مدیریت اختیارات ادمین و همچنین کنترل فعالیت کلی از منوی تنظیمات کانال در دسترس است.