کد خبر: ۲۱۱۶۷۳
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۰۰

افزایش امنیت واتس اپ و حریم خصوصی کاربران؛ چرا پس از رسوایی فیسبوک!؟

واتس اپ این پیام رسان محبوب، در سال 1393 توسط فیسبوک خریداری شد. پس از زسوایی‌های متوالی، امروز خبری تازه درباره امنیت واتس اپ و کاربران این پیام رسان منتشر شد. اما آیا می‌توان به حرف‌های این مسنجر اعتماد کرد؟ جزئیات خبر چیست؟
واتس اپ این پیام رسان محبوب، در سال 1393 توسط فیسبوک خریداری شد. پس از زسوایی‌های متوالی، امروز خبری تازه درباره امنیت واتس اپ و کاربران این پیام رسان منتشر شد. اما آیا می‌توان به حرف‌های این مسنجر اعتماد کرد؟ جزئیات خبر چیست؟

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ واتس اپ به جبران اطلاعات لو رفته کاربران در فیسبوک و دیگر خرابکاری‌های زاکربرگ، بخشی دیگر را در سوالات متداول (FAQ) خود با نام داده‌ها و ارتباطات بین افراد خصوصی هستند‌ (Data and Communications are secured) اضافه نموده است. البته جز این هم انتظاری نمی‌رفت. اما اینکه چنین چیزی درست پس از توصیه موسس واتس اپ به کاربران، پیرو حذف کردن اکانت فیسبوک اتفاق افتاده است، جای بحث دارد.

ترس مسئولین ارشد این پیام رسان، از این است که موسس این پیام رسان، خواسته باشد تا آن را به رسوایی‌های فیسبوک مرتبط بداند. در هر روی، این قوت قلب ظاهری آنان از بخش امنیت (Security) و بخش حریم خصوصی (Privacy) قابل دسترس خواهد بود.

چرا مسئله امنیت واتس اپ اینقدر برجسته شد؟
مهم ترین بخش واتس اپ، متعلق به کسب و کار‌هایی است که برای ارتباط با مشتریان از آن استفاده می‌کنند. اگر این اطلاعات درز پیدا کند مطمئنا اولین گروهی که آن را تحریم می‌کنند این دسته هستند. در این صورت منافع مالی واتس اپ نیز به مشکل برخواهد خورد. بنابراین باید پیام‌ها کاملا رمزنگاری شده باقی بماند و این کدگذاری‌ها به صورت دو سویه انجام خواهد شد و به جز واتس اپ هیچ فردی یا ارگان دیگری امکان بررسی آن‌ها را نخواهد داشت.

بخش جالب قضیه اینجاست که واتس اپ توپ را به زمین کارمندان این شرکت‌ها نیز می‌اندازد و اضافه می‌کند شما همچنان باید جانب احتیاط را رعایت کنید. اگرچه به جز واتس اپ دسترسی دیگری وجود ندارد، اما در بیزینس‌های مختلف برخی افراد به اصل پیام‌ها دسترسی دارند.

می‌توان انتظار داشت از این پس شرکت‌های بسیاری با افزایش اعتراضات عمومی، نگرانی‌های حریم خصوصی را دارای اهمیت بیشتری بشمارند. احتمالا در آینده‌ای نزدیک نیز، رد مسئولیت را در قرارداد‌ها و لینک‌های وب سایت‌هایشان قرار دهند. البته همه به چیز به اهمیت حریم خصوصی در امنیت واتس اپ وابسته بوده و در آینده‌ای نزدیک پاسخ این سوال را در خواهیم یافت.