کد خبر: ۲۱۱۷۳۱
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۵۰

"بازیگران حق دارند برای حضور در برنامه‌ها دستمزد بگیرند"

منصور ضابطیان به اهمیت ساختار برنامه‌ها در تلویزیون اشاره و بیان کرد: اگر برنامه تلویزیونی ساختار درستی داشته باشد، می‌تواند با هر فردی تنور خود را گرم نگه دارد و ستاره تولید کند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ این برنامه‌ساز با اشاره به حضور بازیگران در برنامه‌های تلویزیونی و تکراری شدن برنامه‌ها، گفت: به نظرم این مشکل از بازیگران و مهمانان برنامه‌ها نیست. به هر حال در همه جای دنیا تعداد افرادی که برای برنامه‌های تلویزیونی جذاب هستند، محدود است. در واقع مشکل از ساختار برنامه‌های ماست که شبیه بهم است. برنامه‌های تلویزیونی به ویژه گفت‌وگو محورها طرحی ندارند برای اینکه بدانند با هنرمندان چگونه صحبت کنند.

او ادامه داد: نمونه آن برنامه‌های سال تحویل در شبکه‌های مختلف است که بازیگرانی به عنوان مهمان از شبکه‌ای به شبکه دیگر می‌روند و در همه برنامه‌ها یک گونه صحبت می‌کنند و به یکسری سوالات مشخص جواب می‌دهند که هیچکدام هم جذاب نیست. این در حالی است که می‌توان از بازیگران در جای درست خود و نقش دیگری استفاده کرد. ما به نوعی این کار را در رادیو هفت انجام دادیم و در برنامه رادیو شب هم انجام می‌دهیم.

این مجری به حضور متفاوت برخی بازیگران در برنامه‌های تلویزیونی اشاره و اظهار کرد:‌ بازیگری که در فیلم اکشن یا کمدی بازی می‌کند، در برنامه‌های تلویزیونی ساختاری را می‌شکند و در نقش دیگری حضور پیدا می‌کند. برای مثال یک متن عاشقانه یا شعری را می‌خواند که کسی انتظار ندارد. همه این دوستان پتانسیل‌های مختلفی دارند، بنابراین می‌توان از استعدادهای دیگرشان هم استفاده کرد.

ضابطیان اضافه کرد: اگر برنامه تلویزیونی ساختار درستی داشته باشد می‌تواند با هر کسی تنور خود را گرم نگه دارد و ستاره تولید کند. کارکرد بسیاری از برنامه‌های تلویزیونی در سراسر جهان این است که ستاره‌های خودشان را تولید کنند و از ستاره‌های دیگر استفاده نکنند. برای همین یکی از کارهایی که در برنامه‌های تلویزیونی می‌توانیم انجام دهیم این است که افراد و استعدادهای جدید را بیابیم و ستاره‌های خودمان را ایجاد و از آن‌ها استفاده کنیم تا بتوانیم کمبود این نوع افراد را در برنامه‌ها جبران کنیم.

این تهیه‌کننده برنامه‌های تلویزیونی با اشاره به دریافت هدیه برخی بازیگران از برنامه‌سازان بیان کرد: تعدادی از بازیگران برای حضور در برنامه‌ها هدیه دریافت می‌کنند و برخی از آن‌ها نیز هدیه‌ای نمی‌گیرند؛ برای مثال برخی برنامه‌ای را دوست دارند و بدون دستمزد در آن حضور پیدا می‌کنند اما به نظر من تا اندازه‌ای حقشان است که برای حضور خود در برنامه‌های تلویزیونی یا هر جای دیگری دستمزد بگیرند به دلیل اینکه آن‌ها وظیفه‌ای ندارند تا در همه جا حضور داشته باشند و این هم بخشی از حرفه آن‌هاست.

ضابطیان تاکید کرد: دریافت دستمزد باید از منطق درستی پیروی کند؛ یعنی اگر اسپانسری در یک برنامه به دلیل اینکه پولدار است پول‌های زیادی را خرج کند، باعث می‌شود برنامه‌های تلویزیونی دیگر که توان مالی درستی ندارند تا برای حضور بازیگر خرج کنند، شکست بخورند و این مساله به کل برنامه‌های تلویزیونی ضربه می‌زند.

این کارگردان برنامه‌های تلویزیونی درباره‌ی پول گرفتن برخی برنامه‌سازان از مهمانانی که به برنامه دعوت می‌کنند، گفت: من شنیده‌ام که برخی برنامه‌سازان از مهمانان پول می‌گیرند و این مساله جدیدی نیست. در واقع نه تنها از بازیگر بلکه متأسفانه برنامه‌هایی بودند که در این زمینه و حوزه‌های دیگر بداخلاقی کرده‌اند. می‌توان گفت در هر جایی که عرضه و تقاضای فراوانی وجود دارد بداخلاقی هم پیش می‌آید.

او در پایان گفت: منتظر هستیم که فصل جدید برنامه «رادیو شب» شروع شود و درباره یک یا دو برنامه دیگر هم صحبت شده که فکر کنم در تابستان به روی آنتن برود.