کد خبر: ۲۱۱۷۴۱
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۹۹

وزارت خارجه: اصلاح برجام، گمانه زنی است

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: برجام موضوعی میان ایران و گروه1+5 است و مطالب عنوان شده در رسانه ها درباره اصلاح برجام از سوی آمریکایی ها و اروپایی ها گمانه زنی است.


سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: برجام موضوعی میان ایران و گروه1+5 است و مطالب عنوان شده در رسانه ها درباره اصلاح برجام از سوی آمریکایی ها و اروپایی ها گمانه زنی است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان درباره موضوع مطرح شده در خصوص اصلاح برجام توسط آمریکایی ها و اروپایی ها اظهار داشت: من از تعداد نشست های برخی کشورهای اروپایی با آمریکا اطلاعی ندارم و موضوعات مورد بحث آنها را نمی دانم ولی برجام موضوعی است میان ایران و گروه ۱+۵ و مطالب عنوان شده در رسانه ها سندیت ندارد و گمانه زنی است.

وی درباره حملات اخیر رژیم صهیونیستی به سوریه گفت: فکر می کنم در خصوص تجاوز رژیم تجاوزگر قدس به سوریه، ایران مواضع لازم را به موقع بیان کرد و این حق مردم سوریه است که در قبال این اقدامات اتخاذ موضع داشته باشند.

قاسمی همچنین درباره سفر اخیر ظریف به دو قاره آفریقا و آمریکای لاتین و دستاوردهای اقتصادی آنها ادامه داد: در جایگاهی نیستم که در حال حاضر در خصوص دستاوردهای این سفر سخنی بگویم ولی قطعا این قبیل سفرها سودمند است و سفر مفیدی بود و تعدادی سند میان دو طرف منعقد شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: ما ظرفیت های بسیاری را با آن کشورها به خصوص با برزیل داریم، در نظر داشته باشید زمان می برد امضای قراردادها تا عملیاتی شدن توافقات و این از خواص و ذات همکاری های فنی و اقتصادی است.

وی گفت: امیدواریم در آینده سطح تعاملات اقتصادی بالاتری را با کشورهای آفریقایی و آمریکایی جنوبی داشته باشیم.