کد خبر: ۲۱۱۷۵۰
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۱۴

جستجو برای یافتن مرتضوی ادامه دارد

سخنگوي قوه قضاييه در مورد پرونده سعید مرتضوی گفته است که «حكم جلبش صادر شده اما هنوز متاسفانه گيرش نياورده‌اند». وکیل مدافع اولیای دم روح الامینی اعلام کرد: پرونده سعید مرتضوی در حال حاضر در دسترس قاضی اجرای احکام نیست و نزد سرپرست دادسرای کارکنان دولت است و اعلام شده که پرونده جهت انجام امور در اختیار ضابطین قرار گرفته است. همچنین یک عضو شورای مرکزی فراکسیون امید از طرح سوال از وزرای کشور و دادگستری درباره چرایی متواری بودن سعید مرتضوی و عدم تحویل او به زندان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ سخنگوي قوه قضاييه در مورد پرونده سعید مرتضوی گفته است که «حكم جلبش صادر شده اما هنوز متاسفانه گيرش نياورده‌اند».

حسام‌الدين آشنا، مشاور رييس‌جمهوري سعيد مرتضوي را حامل رازهاي سر به مهر فراواني مي‌داند كه «بدون او تاريخ قضايي ايران در طول بيش از يك دهه پنهان خواهد ماند» و هشدار داده كه مبادا كه پرونده سعيد مرتضوي به سرنوشتي مشابه محمود خاوري دچار شود كه بعد از اختلاس ٣ هزار ميلياردي راهي كانادا شد و از اعمال قانون گريخت.

مصطفي ترك همداني، وكيل كارگران شاكي از مرتضوي هم گفت: چطور هيچ كدام از ٩ محافظ كه بر اساس دستورالعمل شوراي عالي امنيت ملي هر شيفت ٣ نفر از مرتضوي محافظت مي‌كردند از او بي‌خبرند؟ چه آنكه پيش از اين يك منبع آگاه هم گفته‌بود مرتضوي تحت مراقبت است و در زمان مشخص اقدامات مقتضي انجام خواهد گرفت.

محمدجواد ابطحی، نماینده خمینی‌شهر می‌گوید امیدوار است که سخنگوی دستگاه قضایی حرف‌های خودش را تکذیب کند تا معلوم شود این نقل قول صحت نداشته، در غیر این صورت چنین حرف و موضعگیری به وجهه دستگاه قضایی و اعتماد عمومی ضربه خواهد زد. آرزو می‌کنم اتفاقی و غیر عمد باشد چون اگر عمدی در کار باشد، برای عدالت و قانون در کشور ما یک مصیبت و ضربه بزرگ است.

پویش مردمی برای پیدا کردن سعید مرتضوی!

پس از سخنان معاون قوه‌قصائیه درباره اینکه هنوز سعید مرتضوی را برای اجرای حکمش «گیر نیاورده‌اند» و گزارش یکی دو روز پیش رسانه‌ها درباره بی‌اطلاعی نزدیکان مرتضوی از او امروز در سطح شهر تصاویر سعید مرتضوی با عنوان «گمشده» و «تخت تعقیب» به چشم می‌خورد که نشان از یک پویش مردمی برای پیدا کردن قاضی سابق قوه‌قضائیه و سپردن او به دست قانون دارد.

پرونده مرتضوی، در اختیار ضابطین قرار گرفت

وکیل مدافع اولیای دم روح الامینی گفت: پرونده سعید مرتضوی در حال حاضر در دسترس قاضی اجرای احکام نیست و نزد سرپرست دادسرای کارکنان دولت است و آنها خود اقدامات مربوط به جلب و دستگیری را انجام می دهند.

میرمجید طاهری گفت: پس از اینکه حکم پرونده‌ای قطعی می شود، به همان دادسرایی که در ابتدا تحقیقات انجام شده و قرار مجرمیت صادر کرده می رود و تشریفات قانونی انجام می شود؛ در واقع زمانی که حکم محکومیت قطعی شد، پرونده را به اجرای احکام برای اجرای حکم ارسال می‌کنند. پرونده سعید مرتضوی تمام این مراحل را طی کرده است.

طاهری افزود: وقتی پرونده به اجرای احکام می رود، قاضی اجرای احکام اقدامات اولیه را انجام می‌دهد و بعد دستور جلب را صادر می کند.

وی خاطرنشان کرد: روند پرونده‌ها در دادسرای کارکنان دولت متفاوت است و حتی پرونده سعید مرتضوی در حال حاضر در دسترس قاضی اجرای احکام نیست و نزد سرپرست دادسرای کارکنان دولت است و آنها خود اقدامات مربوط به جلب و دستگیری را انجام می دهند. اعلام شده که پرونده جهت انجام امور در اختیار ضابطین قرار گرفته است.

سوال از وزیران دادگستری و کشور در مورد «مرتضوی»

یک عضو شورای مرکزی فراکسیون امید از طرح سوال از وزرای کشور و دادگستری درباره چرایی متواری بودن سعید مرتضوی و عدم تحویل او به زندان خبر داد.

فاطمه سعیدی اظهار کرد: نیروی انتظامی بازوی اجرایی قوه قضائیه است که زیر نظر وزارت کشور فعالیت می کند لذا سوالم از آقای رحمانی فضلی ناظر به عملکرد نیروی انتظامی در جلب سعید مرتضوی است. اینکه آیا اساسا حکم جلب مرتضوی به نیروی انتظامی ابلاغ شده است یا خیر.

وی افزود: سوال دیگر از وزیر کشور این است که آیا مرتضوی از کشور خارج شده یا اینکه هنوز داخل کشور است و نتوانستند او را دستگیر کنند.

نماینده تهران در توضیح سوال از وزیر دادگستری گفت: سوال از وزیر دادگستری ناظر به این است که آیا اقدامی برای جلب مرتضوی انجام شده یا اینکه اصلا حکمی برای او صادر نشده است.

سعیدی در پایان و در جمع بندی گفت که هدفش احضار وزرای دادگستری و کشور به مجلس برای توضیح کامل درباره تحویل ندادن سعید مرتضوی به زندان است. اینکه توضیح دهند که چرا حکم، نهایی و اجرایی نشده است.