کد خبر: ۲۱۱۷۸۴
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۰۵

نمایش «پرتره‌» قیصر امین‌پور در شبکه مستند

در ششمین قسمت از ویژه برنامه «پرتره»، مستند «همزاد عاشقان»، پرتره‌ای از قیصر امین‌پور شاعر برجسته کشور به روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ در ششمین روز از هفته هنر انقلاب، مستند «همزاد عاشقان» مهمان ویژه برنامه «پرتره» خواهد بود. این مستند، پرتره‌ای از زندگی و فعالیت‌های حرفه‌ای قیصر امین‌پور، نویسنده و شاعر نامی کشور است که به کارگردانی تورج کلانتری تولید شده است. در این مستند چهره‌های مشهوری همچون حسام الدین سراج، مصطفی رحماندوست، علیمحمد مودب، یعقوب حیدری و ... در مقابل دوربین آمدند و در مورد قیصر امین‌پور گفت‌و‌گو کردند. مستند «همزاد عاشقان» ساعت 18 روز دوشنبه 27 فروردین ماه در قالب ویژه برنامه «پرتره» از شبکه مستند پخش خواهد شد.

مهمان این قسمت از برنامه، حسین قرائی، شاعر معاصر کشور است که پیرامون شخصیت هنری و فعالیت‌های حرفه‌ای قیصر امین‌پور با سید حسین حسینی، راوی برنامه به گفتگو خواهد نشست.

دکتر قیصر امین‌پور یکی از تاثیرگذار‌ترین شاعران انقلاب اسلامی است. اشعار زیبای او را می‌توان در کتاب‌های درسی تا مجلات حرفه‌ای ادبی و هنری پیدا کرد. این شاعر برجسته، تدریس در دانشگاه را در سال 1367 و در دانشگاه الزهرا آغاز کرد و سپس در سال 1369 در دانشگاه تهران مشغول تدریس شد. وی همچنین در سال 1368 موفق به کسب جایزه نیما یوشیج، موسوم به «مرغ آمین بلورین» شد و در سال 1382 به‌عنوان عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی برگزیده شد. قیصر امین‌پور در سال 1386 بر اثر بیماری درگذشت. فوت این شاعر نامی کشور، تسلیت رهبر انقلاب را نیز به همراه داشت.

ویژه برنامه هفت قسمتی «پرتره»، محصول سازمان سینمایی حوزه هنری است که به تهیه‌کنندگی سید محمدحسین میری و کارگردانی سید مهدی موسوی و صادق شهربانویی تولید شده است. این برنامه به مناسبت هفته هنر انقلاب و به منظور گرامیداشت چهره‌های هنرمند انقلابی از روز سه‌شنبه 21 فروردین ماه هر شب ساعت 18 به روی آنتن شبکه مستند می‌رود.