کد خبر: ۲۱۲۰۸
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۳۵

نيويورک تايمز: پوتين، مرد شماره 1 روسیه

روزنامه نیویورک تایمز نوشت: اقدام ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به آزاد کردن میخائیل خودورکوفسکی، مشهورترین زندانی این کشور با صدور فرمانی شخصی و عجولانه پوششی بود بر یک سری تصمیم های یک جانبه دیگر.

به گزارش تیک، روز سه شنبه پوتین با تصمیمی یک جانبه درمورداعطای وام 15 میلیارد دلاری به اوکراین بر غرب پیش دستی کرد و روز چهارشنبه هم پارلمان روسیه به دستور وی لایحه ای را به تصویب رساند که احتمالا به آزادی هزاران زندانی منجر خواهد شد. پوتین روز جمعه خودورکوفسکی را موردعفو قرار داد.

این اتفاقات فقط به هفته گذشته مربوط می شود. رئیس جمهور روسیه اوایل این ماه نیز با اعلام غیرمنتظره انحلال خبرگزاری نیمه دولتی ریانووستی، چرخه سیاسی و رسانه ای مسکو را متحیر کرده بود.

این تصمیم ها نشان دهنده توانایی منحصر به فرد پوتین نه تنها در اداره قوه مجریه بلکه در تاثیر گذاری بر قوای مقننه و قضائیه نیز است. وی بر رسانه های روسیه نیز کنترل کامل دارد.

ولادیمیر پوزنر، یکی از مشهورترین خبرنگاران تلویزیونی روسیه پوتین را رئیس جمهوری توصیف می کند که قدرت وی با هیچ محدودیتی مواجه نیست آن هم در کشوری که هیچ گاه دموکراتیک نبوده و توازن قوا نداشته است. وی معتقد است پوتین تنها قدرت تصمیم گیرنده روسیه است.