کد خبر: ۲۱۲۱۹۸
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۴۹

حضور متفاوت حامد بهداد در نقش یک مارموز

سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر پنجشنبه همین هفته 30 فروردین ماه 97 ساعت 14:30 با اکران فیلم سینمایی "خانه اسلوو" در پردیس سینمایی چارسو کار خود را آغاز خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ جشنواره جهانی فجر در سی و ششمین دوره تغییرات بسیاری را به همراه داشته که از جمله مهم‌ترین آنها می توان به استقبال خوب کارگردانان و فیلمسازان ایرانی در این جشنواره اشاره کرد.

حضور چهره های مطرحی همچون مجید مجیدی و کمال تبریزی در میان کارگردانان حاضر در جشنواره جهانی فیلم فجر نشان از روی خوش سینمای ایران به این جشنواره در دوره حاضر داشته است.

احمدرضا معتمدی، آناهید آباد، مصطفی رزاق کریمی، محمد علی باشه آهنگر، بهروز غریب پور، بهرام توکلی و مجیدرضا مصطفوی از جمله کارگردانان شناخته شده سینمای ایران هستند که در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر آثار خود را شرکت داده اند.

به همین مناسبت خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان به برخی از آثار شاخص ایرانی حاضر در جشنواره جهانی فیلم فجر نگاهی انداخته که به شرح زیر است:

مارموز
کارگردان: کمال تبریزی
تهیه‌کننده: جواد نوروزبیگی
بازیگران: حامد بهداد، ویشکا آسایش، آزاده صمدی، رضا ناجی، مانی حقیقی، محمد بحرانی، سیاوش چراغی پور، عیسی یوسفی پور، مرتضی زارع، بهزاد قدیانلو، فرهاد معین زاده
خلاصه فیلم: داستان زندگی شخصی به نام "قدرت" است که سودای رسیدن به قدرت را دارد.

سرو زیر آب
سرو زیر آب تازه ترین ساخته "محمد علی باشه آهنگر" یکی از معدود آثار سینمای دفاع مقدس در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر محسوب می شود. فیلمی که از لحاظ عوامل درجه کیفی بسیار بالایی داشته و می تواند یکی از شانس های اصلی سیمرغ در بسیاری از بخش ها همچون کارگردانی، بازیگری و همچنین موسیقی فیلم باشد.

بابک حمیدیان، مسعود رایگان، رضا بهبودی، مینا ساداتی، همایون ارشادی، هومن برق نورد، ستاره اسکندری،شهرام حقیقت دوست، حسین باشه آهنگر، فرخ نعمتی و سیاوش چراغی پور از جمله سایر بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

یکی دیگر از رکورداران جشنواره فیلم فجر در ادوار مختلف نیز در تازه ترین اثر محمدعلی باشه آهنگر حاضر است. حسین علیزاده موسیقیدان و آهنگساز برای دومین بار بعد از فیلم "ملکه" با این کارگردان سینما همکاری کرده است.

علیزاده تاکنون ساخت موسیقی آثاری چون دلشدگان، گبه، زشت و زیبا، زمانی برای مستی اسب‌ها، لاک‌پشت‌ها هم پرواز می‌کنند، آواز گنجشک‌ها و ملکه در کارنامه داشته است.

وی با کسب ۴ سیمرغ بلورین برای فیلم‌های گبه، زشت و زیبا، آواز گنجشک‌ها و ملکه، مشترکاً به همراه مجید انتظامیو محمدرضا علیقلی برنده بیش‌ترین سیمرغ بلورین در بخش بهترین موسیقی متن از جشنواره فیلم فجر می‌باشد.

ملکه آخرین فیلم محمدعلی باشه آهنگر توانست موفقیت های فراوانی را به دست آورد. در شانزدهمین جشن خانۀ سینما، فیلم ملکه برندۀ ده تندیس، از جمله بهترین فیلم، بهترین بازیگر مرد، بهترین کارگردانی، بهترین فیلم‌برداری و بهترین تدوین شد.

در خلاصه داستان "سرو زیر آب" که فیلمنامه آن توسط محمد علی باشه آهنگر و حامد باشه آهنگر نوشته شده، آمده است: راز جهانبخش کرامت فاش می‌شود؟ این راز خواب چیستا، ماهرو، گودرز، بهرام، جهانگیر و سرگرد پوشیاس را آشفته خواهد کرد. جهانبخش برای اثبات بی گناهیش و بازگشت آرامش سفربلندی را آغاز می کند؛ سفری که پایانش زندگی بسیاری از آنها را تغییر می دهد.

هندی و هرمز
نویسنده و کارگردان: عباس امینی
بازیگران: زهره اسلامی، حامد علی‌پور

خلاصه فیلم: هندی و هرمز، دو نوجوان هستند که طبق سنت مردم جزیره هرمز در خلیج فارس (محل زندگی‌شان)، با یکدیگر ازدواج می‌کنند. آن‌ها هیچ شناخت و درکی از یکدیگر ندارند، اما دنیای ناشناخته و جدیدی که پس از ازدواج در انتظار آن‌هاست، در ابتدا روی خوش خود را به آن‌ها نشان می‌دهد و هندی و هرمز به مثابه دو هم‌بازی در کنار یکدیگر خوش می‌گذرانند. اما این «خوش‌گذرانی» که درواقع نامش «زندگی» است، هر لحظه برای آن‌ها خطرناک‌تر می‌شود.

راه رفتن روی سیم
نویسنده و کارگردان: احمدرضا معتمدی
بازیگران: احمد مهرانفر، حامد کمیلی، اندیشه فولادوند، هومن برق‌نورد

خلاصه فیلم: رویای یک گروه موسیقی زیرزمینی این است که در خارج از ایران کنسرتی برگزار کنند. همه چیز را آماده کرده‌اند و قصد دارند قانونی از کشور خارج شوند، اما مشکلاتی موجب می‌شود به سراغ شیوه‌های غیرقانونی خروج از کشور بروند و اتفاقات آن‌طور که انتظار می‌رود، پیش نمی‌رود.

یه وا
نویسنده و کارگردان: آناهید آباد
بازیگران: نارینه گریگوریان، شانت هوانیسیان، سرگی توماسیان، ورژ کاسونی، مارجان آودیسیان، روزا آویدیسوا، دیگران داویدیان، نانور پطروسیان، اولینا آدامیان، یلونا ملیک ستیان، پاول مگردیچیان، مارات داویدیان و ...

خلاصه داستان: "یه وا" روایت داستانی است که به مسائل اجتماعی انسان معاصر می‌پردازد.