کد خبر: ۲۱۲۲۰۵
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۳۸

فیس‌بوک: فقط ما اطلاعات شما را در وب جمع‌آوری نمی‌کنیم

فیس‌بوک، در بیانیه‌ای تازه به کاربران اعلام کرد، چطور اطلاعات آن‌ها را در زمانی که حضور ندارند نیز جمع‌آوری می‌کند. همچنین توضیح داد که تنها این شبکه‌ی اجتماعی نیست که اطلاعات کاربران را جمع‌آوری می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ در پست تازه‌ای که در بلاگ وب‌سایت فیس‌بوک منتشر شده، این شرکت توضیحاتی در قبال ابزارهای مختلف و محصولات خود ارائه کرد.

این محصولات شامل پلاگین‌های اجتماعی، ورود به فیس‌بوک (از طریق برنامه‌های دیگر)، فیس‌بوک پیکسل، فیس‌بوک Analytics است. همچنین فیس‌بوک از این موقعیت استفاده کرد تا به کاربران اعلام کند آن‌ها تنها شرکت محبوب اجتماعی نیستند که اطلاعات افراد را از سراسر وب جمع‌آوری می‌کنند.

شرکت‌های زیادی سرویس‌های این چنینی را ارائه می‌کنند و همانند فیس‌بوک، اطلاعات مختلفی درباره‌ی افراد در برنامه‌های مختلف وجود دارند را جمع آوری می‌کنند. توییتر، Pinterest و لینکدین نیز دارای میانبرهای لایک و به اشتراک گذاشتن هستند تا به کاربران کمک کنند اطلاعات مختلف را در سرویس‌شان به اشتراک بگذارند.

گوگل دارای سرویس آنالیز محبوبی است. آمازون، گوگل و توییتر امکان ورود به حساب‌های کاربری خود را از طریق برنامه‌های دیگر می‌دهند که در آن پیشنهادات تبلیغاتی وجود دارد. در واقع اکثر وب‌سایت‌ها و برنامه‌ها اطلاعات مختلفی را هربار که وارد سرویس می‌شوید، به شرکت‌های دیگری ارسال می‌کنند.

در پایان نیز به این نکته اشاره شد که فیس‌بوک اخیرا بخش قوانین و ضوابط خود را به‌روز کرده و در آن توضیحات بیشتری درباره اینکه چه اطلاعاتی را از کاربران دریافت می‌کند و با آن اطلاعات چه می‌کند، ارائه می‌دهد. همچنین از این پس وب‌سایت‌هایی که از ابزار فیس‌بوک استفاده کنند باید به‌طور دقیق به کاربران اطلاع دهند که به چه اطلاعاتی دسترسی پیدا می‌کنند و با آن اطلاعات چه خواهند کرد.