کد خبر: ۲۱۲۲۳۰
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۹۰

چگونه آیکون‌ اپ‌ های اندروید را شخصی سازی کنیم؟

اندروید به شما اجازه می‌دهد تا شخصی‌ سازی‌ های زیادی را برای هرچه زیباتر کردن گوشی هوشمند خود در این سیستم عامل اعمال کنید. اگرچه برخی از این تغییرات، زحمت زیادی می برند ولی برخی دیگر بسیار راحت هستند و تنها با چند لمس می توان آن‌ها را اجرا کرد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ آیکون‌های شخصی‌سازی شده از جمله تغییراتی است که لازم نیست وقت زیادی برای انجام آن‌ها صرف کنید. تنها بعد از چند دقیقه، می توانید آیکون های پیش فرض گوشی هوشمندتان را با چیزی بهتر و جالب تر عوض کنید.

1- ابتدا باید یک لانچر اندروید سازگار با گوشی هوشمند خود نصب کنید. متأسفانه لانچرهای پیش فرض بسیاری از گوشی های هوشمند مانند پیکسل لانچر و لانچر سامسونگ از آیکون های شخصی سازی شده پشتیبانی نمی کنند. از طرفی لانچر های خوب زیادی برای اندروید در دسترس است. برای مثال می توانید از لانچر قدرتمند نووا لانچر (Nova Launcher) استفاده کنید.
2- پس از نصب لانچر مورد نظرتان، آن را روی حالت پیش فرض تنظیم کنید تا به صورت تصادفی به لانچر قدیمی خود بازنگردید. زمانی که روی دکمه خانه گوشی هوشمند خود کلیک می کنید گزینه ای برای این عمل خواهید دید.

3- بعد از آن باید یک یا چند بسته آیکون سفارشی‌ شده را از گوگل پلی روی دستگاه هوشمند مجهز به اندروید خود نصب کنید. همچنین می توانید آیکون های را به صورت دستی به گوشی خود منتقل کنید ولی این کار وقت بیشتری خواهد برد. برای مثال می توانید به برخی از آیکون های سفارشی شده و در دسترس موجود نگاهی بیاندازید و از میان آن ها یکی را انتخاب کنید.

4- برای وارد کردن بسته آیکون ها در اندروید به گزینه های موجود در لانچر نصب شده مراجعه کنید. در نووا لانچر به آدرس Nova Settings > Look & Feel > Icon Theme بروید. در این جا فهرستی از همه آیکون‌های نصب شده را خواهید دید. یکی از آن‌ها را انتخاب کنید تا تمامی آیکون‌‌های اپ‌های نصب شده روی دستگاه شما تغییر یابد.
احتمال دارد که یک بسته آیکون دارای آیکون‌های سفارشی‌سازی شده برای همه اپ‌های نصب شده روی گوشی هوشمند شما نباشد. با کلیک کردن و نگه داشتن آیکون برای چند ثانیه می توانید دکمه Edit را انتخاب کرده و آن‌گاه روی آیکون اپ مورد نظرتان کلیک کنید تا آیکونی را برای آن انتخاب کنید. بسیاری از بسته‌های آیکون اندروید نظیر مون‌شاین (Moonshine)‌ دارای قسمتی هستند که می‌توان از آن آیکون‌های جدیدی را درخواست کرد.