کد خبر: ۲۱۲۲۵۲
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۱۸۷

جزئیات آغاز جشنواره جهانی فجر با مهمانان خارجی و غیرسینمایی

سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر در اولین روز برپایی خود یعنی پنج شنبه سی ام فروردین ماه در پردیس سینمایی چارسو آرام و خلوت پشت سرگذاشته شد و فیلم‌های ایرانی و خارجی طبق جدول با حضور نسبتا خوب تماشاگران نمایش داده شدند.


اولین روز رسمی جشنواره جهانی فیلم فجر با حضور پررنگ چهره های خارجی و مهمانان غیر سینمایی به پایان رسید.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر در اولین روز برپایی خود یعنی پنج شنبه سی ام فروردین ماه در پردیس سینمایی چارسو آرام و خلوت پشت سرگذاشته شد و فیلم‌های ایرانی و خارجی طبق جدول با حضور نسبتا خوب تماشاگران نمایش داده شدند.

در این روز فیلم «درساژ» به کارگردانی پویا بادکوبه که در جشنواره فیلم برلین نمایش داده شده بود، با اولین اکران داخلی خود میزبان میهمانان جشنواره و مردم علاقه مند شد و برخی عوامل هم از جمله علی مصفا و شبنم مقدمی در سالن شماره یک چارسو حضور داشتند.
دیگر‌ فیلم ایرانی روز اول جشنواره گرگ بازی عباس نظام دوست بود که تقریبا با حضور تمام بازیگرانش پرمخاطب‌ترین فیلم روز نخست جشنواره شد و علی مصفا با این فیلم بازیگر دو فیلمی روز اول جشنواره بود.

این فیلم با استقبال خوبی همراه بود اما پایان بندی مبهم آن باعث تعجب و پرسش از بازیگران فیلم شد که برخی از آن ها هم تاکید بر عامدانه بودن ابهام فیلم داشتند.

در حالی که هنوز برخی آماده سازی های نهایی در پردیس چارسو انجام نشده و حتی جایگاه مشخصی برای خبرنگاران نبود، مهمانان غیر سینمایی متعددی به جشنواره آمدند که از آن جمله به استاندار تهران، فرماندار تهران، خانواده شهیدان احمدی روشن و هادی باغبانی و جواد حق شناس نماینده شورای شهر می‌توان اشاره کرد.

در بخش بازار جشنواره همانند چند سال گذشته غرفه‌های موسسات داخلی و خارجی برپا شدند و علاوه بر ایران نام کشورهایی همچون قزاقستان، امارات، فرانسه، سوریه، لبنان، هند، هم دیده می شود هرچند بیشتر این غرفه ها در روز نخست خالی بودند.‌

نکته قابل توجه در بخش بازار حق یک‌بار ورود برای خبرنگاران است که مسئول کنترل بلیت این بخش هنگام ورود خبرنگاران تاکید می‌کرد اگر‌ وارد بازار شوند تا پایان دیگر حق ورود به بازار ندارند.

آماده نشدن دفترچه راهنما برای بهتر مطلع شدن برنامه‌ها و جدول پخش جشنواره از دیگر نکات قابل اشاره است که در روز اول بسیاری از اهالی رسانه به دنبال آن بودند ولی گفته شد که برای روز دوم با رفع یک اشکال برنامه جشنواره در دسترس خواهد بود.


فرانکو نرو بازیگر سرشناس ایتالیایی از مهم ترین چهره های مهمان جشنواره بود که بابک کریمی هم او را همراهی می‌کرد.


از دیگر نکات جالب توجه جشنواره اضافه شدن بازیگرانی همچون پانته آ پناهی‌ها به تیم برگزار کننده جشنواره است که در کنار رضا کیانیان، نگار جواهریان، علیرضا شجاع نوری و مازیار میری در چارسو حضور دارد.